IT-TEKNIKER – FÖRSTA LINJEN SUPPORT

Arbetsbeskrivning

IT-TEKNIKER – Första LINJEN SUPPORT

Söderberg & Partners är Sveriges ledande fristående rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter med ca 3000 anställda i hela Norden. Söderberg & Partners system utvecklas internt och IT har en betydande roll för hela företagets utveckling. Deras webbaserade system hanterar idag närmare 400 000 privatkunder och fler än 20 000 företag. IT-avdelningen består av ca 150 medarbetare. Organisationen är kreativ och initiativrik med korta kommunikationsvägar och medarbetarna drivs av ett stort engagemang och intresse för sina arbetsuppgifter

 IT-tekniker – Första linjen support

Vi söker dig som brinner för kundservice och vill vara med att ta nästa steg i att bygga vår supportfunktion för Söderberg & Partners i Norden. Är du en duktig IT-tekniker som är driven, bra på felsökning av program och system samt är kommunikativ? Då bör du läsa vidare!

 ARBETSUPPGIFTER

I rollen som supporttekniker kommer du arbeta med att lösa olika typer av IT-ärenden främst via ärendehanteringssystem (idag använder vi Fresh Service). Exempel på IT-ärenden kan vara felsökning av mjuk- och hårdvara som du löser både via telefon, fjärrstyrning och ibland på plats med användaren. I rollen ingår även att analysera, skapa och hitta felsökningsstrategier samt hantering av rapporterade incidenter. Även användarutbildning ingår i rollen. Våra använder sitter i huvudsak i Sverige, Finland, Danmark, Nederländerna och Norge. Vi är i huvudsak investerade i Microsoft tekniker/plattform och har ett väl etablerat samarbete med Microsoft genom bland annat vårt unified supportavtal.

 VEM SÖKER VI?

Du har ett teknikintresse, viljan att utvecklas samt gillar att hjälpa andra. I ditt förhållningssätt till kollegor och kunder är du lyhörd. Du har ett pragmatiskt synsätt och är lösningsorienterad. Du delar gärna med dig av dina kunskaper och får saker att hända. Vidare trivs du med att hantera flera saker samtidigt och är flexibel i ditt arbetssätt.

Vi söker dig som har:

1–3 års erfarenhet inom IT användarsupport mot en Microsoft miljö (Office, Windows, nätverk, etc)
Erfarenhet av att hantera supportärenden via telefon, e-post och på plats.
Trivs med intensiv kundhantering (telefon)
Avancerad felsökning och problemlösning på klientnivå
Kunskap kring att administrera klientplattformar samt applikationer
Erfarenhet av att sköta nyinstallationer av nya klienter i Windows-miljö
talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.


 Meriterande:

Erfarenhet kring användarutbildning
Har kunskap inom dispatching


 Letar du nya utmaningar i ett företag med starkt tillväxt med kompetenta medarbetare där nytänkande uppmuntras, är Söderberg & Partners ett bolag för dig. Hos Söderberg & Partner blir du en del av en kultur som präglas av stort engagemang, öppenhet och hög förändringstakt. Organisation är kreativ och initiativrik med korta kommunikationsvägar och nära till beslut. Vi satsar på våra medarbetare och har bra introduktionsprogram. Vi tillämpar ett modernt ledarskap där du alltid har möjlighet att påverka din egen och teamets vardag och strategi.

Om vi inte kontaktat dig inom två veckor från det att du skickade in din ansökan har vi valt att gå vidare med andra kandidater för denna tjänst.

 

Vid frågor, vänligen kontakta Marcus Nordqvist på marcus.nordqvist@talangjagarna.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Talangjägarna
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2023
  • Ansök senast: 10 mars 2023

Liknande jobb


16 maj 2024

IT-Tekniker

16 maj 2024

16 maj 2024

16 maj 2024