IT tekniker - Patchhantering Klient

Arbetsbeskrivning

SLL IT, Teknikavdelningen Stockholms läns landstings (SLL) främsta uppgift är att se till att länets invånare har tillgång till en bra och väl fungerande hälso- och sjukvård och kollektivtrafik. I landstinget arbetar 43 000 anställda. De flesta jobbar med hälso- och sjukvård, men det finns också arbeten inom till exempel administration, ekonomi, forskning, it, juridik, service och transporter. Landstinget är miljöcertifierat enligt ISO 14001. Landstingsstyrelsens förvaltning (LSF) leder, styr och samordnar verksamheten i landstinget så att de mål fullmäktige beslutar om uppnås. I uppdraget ingår också att ta fram beslutsunderlag till den politiska organisationen samt ge service till den politiska ledningen. Vid landstingsstyrelsens förvaltning arbetar cirka 800 personer. Stockholms läns landsting (SLL) har sedan den 1 januari 2009 en central IT-organisation, SLL IT, med uppdrag att leverera en säker och effektiv IT-försörjning för SLL. Basen i den nya organisationen är de tidigare lokala IT-organisationerna vid Landstingsstyrelsens förvaltning, Karolinska universitetssjukhuset och Danderyds sjukhus AB. SLL IT består från 1 januari 2009 av cirka 360 medarbetare och har tre avdelningar och en stab: Kund, System och Teknik. Enheten för Klient inom Teknikavdelnigen på SLL IT söker en IT-tekniker för i huvudsak patchhantering. Som IT-tekniker har du ett uppföljnings & rapporteringsansvar inom funktionsområdet. Du ansvarar även för att leverans av områdets tjänster sker enligt avtal. Som tekniker med huvudinriktning mot klientpatchhantering så kommer du tillhöra tjänsteområdet Standardarbetsplats inom Klientenheten. Du kommer huvudsakligen att jobba med förebyggande säkerhetsarbete i SLL s klientmiljö, men även med annat underhålls- och tjänsteutvecklingsarbete kopplat till tjänsteområdet. Erfarenhet av drift av standardarbetsplats och operativsystemen Windows XP och Windows 7. Erfarenhet av Microsoft Active Directory samt SCCM. Som IT-tekniker inom området klientplattform har du dokumenterad erfarenhet av patchhantering samt en stor förståelse kring storskaliga klientmiljöer. Certifieringar är meriterande. Erfarenhet av ITIL meriterande. Du är positiv, engagerad och villig att aktivt driva ett fokuserat förbättringsarbete med höga krav. Du sporras av att i samarbete med människor inom och utanför enheten gemensamt bidra till SLL IT:s visioner. Du har en god samarbetsförmåga samtidigt som du kan sätta gränser. Du har ett intresse av att tillsammans med chef och kollegor driva förändrings- och utvecklingsarbete. Du är mål- och resultatorienterad, har en utvecklad social förmåga, är serviceinriktad och du tänker strategiskt i syfte att få till en fungerande helhet. Du har en förmåga att hålla många bollar i luften samt att fördela dessa inom ditt kompetensområde. Du vill bidra kreativt till en ständig förbättring av våra tjänster och är beredd på att arbetsuppgifterna förändras i takt med att kraven på dem blir annorlunda. På Teknikavd uppskattar vi öppenhet, vilja att prova nya vägar och att lösa andras problem.

Sammanfattning

Liknande jobb


15 maj 2024

IT-handläggare till I 21

IT-handläggare till I 21

15 maj 2024

IT-expert med tekniken i blodet

IT-expert med tekniken i blodet

27 mars 2024