IT-tekniker Support Service Desk

Arbetsbeskrivning

I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologisk, ekonomisk och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?

Med Malmö stads verksamheter i fokus medverkar serviceförvaltningen till en modern stad för alla Malmöbor. Vi är uppdelade i fyra avdelningar och erbjuder våra kunder allt från färdtjänst till IT och att svara i Malmö stads växel. Vi underhåller gator, parker, grönytor och stränder, förvaltar Malmö stads alla byggnader och ser till att våra skolelever får god, varierad och näringsriktig mat.

Kommuntjänster har drygt 400 anställda inom fem olika verksamhetsområden. Uppdraget är att tillhandahålla kvalitativa, hållbara och kostnadseffektiva administrativa tjänster till Malmö stads förvaltningar och till Malmöborna.
Kommuntjänster erbjuder likvärdig service, hög tillgänglighet och professionellt bemötande.

ARBETSUPPGIFTER
Som IT- tekniker i Malmö stads service desk har du drygt 24000 kollegor som du har i uppdrag att ge support till i kommunens IT-miljö. I service desken, eller IT-support i dagligt tal, ingår du i första linjens support. Här möter vi Malmö stads alla medarbetare i ett initialt supportsamtal.

Malmö stad står inför en stor förändring både virituellt och organisatoriskt. Du kommer att komma till en Service Desk som är i omvandling, där du som Supportagent har stora möjligheter att påverka din situation och din miljö runt omkring dig. Under våren kommer Malmö stad att genomgå en omorganisation som kommer att leda till att servicedesken kommer att få stötta upp verksamheterna i staden med de IT-stöd de behöver för att denna flytt ska gå så smidigt som möjligt. Samtidigt som det sker är vi inne i en uppdragering av vår plattform från Windows 7 till Windows 10 och Office 365. I det arbetet kommer du vara viktig för att hjälpa och ge support till stadens medarbetare.

Du lyssnar, analyserar och ger stöd i frågor och problem som rör det mesta inom IT. I servicedesken finns hela tiden en koordinator som backar upp och stöttar supportagenterna i första linjen med kunskap och vägledning för att vi ska kunna leverera den bästa möjliga servicen till våra kollegor i staden. Allt för att kollegorna i Malmö stad ska kunna ägna sig åt sitt uppdrag gentemot Malmöborna.

KVALIFIKATIONER
Krav
Du är serviceinriktad och du har lätt för att anpassa dig till olika människor och till nya situationer. Vi söker dig som är professionell, strukturerad och driven. Vi förväntar oss att du kan arbeta självständigt såväl som i samarbete med andra.

Du har sedan tidigare arbetat i minst 2 år med IT support, gärna i större organisationer.

Du har avslutad Högskoleutbildning/ Ky-utbildning eller arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig

Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift och god läsförståelse i Engelska.

Meriterande
Genomgått ITIL Foundation utbildning
Genomgått utbildning i Windows 10-felsökning
Arbetslivserfarenhet från Offentlig förvaltning

ÖVRIGT
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 10 10 29. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

It-chef it-service Daniel Fröjmark

Håkan Carlsson, Enhetschef HR-service
040-34 96 61
Chef Anders Färemo
040-341000
Chef IT-service Mats Törnwall
040-34 25 99
Enhetschef HR-service Håkan Carlsson
040-34 96 61
Enhetschef Annelie Larsson
040-349660
Chef IT-service Daniel Einarsson
0733-844925
HR-konsult Maria Dahlin
040-343075
Sektionschef Jonas Nilsson

Utvecklingssamordnare Åsa Kalée

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad, Kommuntjänster
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. 100% Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 4 april 2017

Besöksadress

August Palms plats 1 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


Junior It-tekniker till Thermo-Calc Software AB

Junior It-tekniker till Thermo-Calc Software AB

26 april 2024

Orthex söker IT-tekniker

Orthex söker IT-tekniker

26 april 2024

26 april 2024

IT-tekniker Support

IT-tekniker Support

23 april 2024