It-tekniker till 2:nd line

It-tekniker till 2:nd line

Arbetsbeskrivning

Drivs du av att hjälpa andra och jobba med service samtidigt som du har ett brinnande intresse för IT? Till vår väletablerade kund i Stockholm söker vi nu, engagerade supporttekniker som har ett brinnande intresse för IT och service.
Jobba som 2:nd line support hos vår kund, i en expansiv företagsmiljö där utvecklingsmöjligheterna är många!


Arbetsuppgifter:
Du kommer att jobba i en mer senior supportteknikerroll på vår kunds servicedesk. Dina arbetsuppgifter kommer innefatta att hjälpa användare via telefon och mail med IT-relaterade problem. Ditt primära ansvar blir att ge support via telefon, mail och fjärrstyrning, men även att registrera inkommande ärenden i ärendehanteringssystemet. Bland arbetsuppgifterna finns hantering av konton i Active Directory och felsökning relaterat till Windowsmiljö och kundspecifika applikationer.
Vem söker vi?
Vi ser att du har ett genuint intresse för teknik och en god känsla för service. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Vi ser att du är en person som tycker om att lösa problem, hjälpa andra samt vill ge kunden en bra kundupplevelse. Du kan på ett pedagogiskt sätt supporta och vägleda kunderna via både telefon, mail och andra medier.

Du har gymnasiekompetens, med fördel inom It-teknik. Det är meriterande med erfarenhet från arbete inom servicedesk samt med systemen nedan. Du är en stabil och trygg person som har en god kommunikativ förmåga, för att konstruktivt kunna föra en dialog med kund och dina kollegor.

Krav:
·    Minst 1 års erfarenhet inom IT-support alt Service eller BackOfficefunktioner
·    God kommunikativ förmåga
·    God servicekänsla
·    God teknisk kunskap
·    Uttrycker dig mycket väl på svenska och engelska - i både tal och skrift
·    Användaradministration av Active Directory




Meriterande:
·    Citrix
·    Office 365
·    Officepaketet
·    Körkort
·    RDP
·    ITIL




Information:
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Omfattning: 100%
Placering: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse


Om Tavana:
På Tavana IT strävar vi ständigt efter att hjälpa våra kunder och konsulter att bli framgångsrika. Som konsult är du vår högsta prioritet, vi tar dig under våra vingar och ser till att du har de verktyg samt stöd som du behöver för att lyckas med din resa. Dina synpunkter värdesätts och hjälper oss att utvecklas samt bli ännu bättre!


Genom att bli vår kollega kommer din vardag som konsult vara varierad med uppdrag i olika projekt inom diverse branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Som konsult omfattas du av försäkringar, friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För oss är det viktigt att vår personal är välmående och trivs med sitt arbete och sina kollegor, därför samordnar vi personalaktiviteter tillsammans minst en gång varje månad.


Tavana IT levererar en bred bas av tjänster och kompetenser inom IT/Teknik-konsult- och specialistmarknaden. Vår verksamhet har sin grund i nöjda medarbetare och våra tjänster präglas av snabbhet, enkelhet och kvalitet. Våra medarbetare levererar en bättre IT-upplevelse till våra kunders verksamheter i över 73 länder med deras 360 000 medarbetare.
Det ska vara enkelt att jobba med oss. Långsiktighet i relationer är en av våra styrkor, liksom hög servicekänsla och kvalitetssäkring i alla led.


Låter det intressant?
Då välkomnar vi dig att ansöka till oss så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande. Skicka in ditt CV till oss redan idag via ”Ansök nu” eller till: Jobb@tavana.se


Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana IT är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mejl till info@tavana.se


Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tavana IT AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2020
  • Ansök senast: 8 april 2020

Postadress

Vasagatan 10
Stockholm, 11120

Liknande jobb


19 maj 2024

17 maj 2024