IT-tekniker till Servicedesk på IT-enheten Kommunal

Arbetsbeskrivning

Kommunal är Sveriges största fackförbund med närmare 520 000 medlemmar. Medlemmarna finns vanligen inom kommuner och landsting, men också inom privat sektor. Nu söker IT-enheten en IT-tekniker med rollen Servicedeskmedarbetare och uppdraget att supportera Kommunals användare. IT-enheten är inne i ett spännande och intensivt skede och en person som vill vara med i utvecklingen av vårt team, arbetssätt, processer och samtidigt jobba för att få nöjda kollegor och användare? Dina dagar kommer att bestå av allt från att felsöka, analysera och åtgärda till att delta i projekt och testa nya lösningar, och framför allt sist men inte minst att ha roligt.

IT-enheten består idag av 14 personer och är en del av Kommunals Förbundskontor. Vi sitter tillsammans med flera fackförbund i egna i fräscha lokaler på Hagagatan 2 i Stockholm.

I tjänsten som IT-tekniker kommer du:

• Att operativt arbeta med ärendehantering av inkommande support- och beställningsärenden från Kommunals användare
• Utföra installationer, felsökning och underhåll av applikationer, hårdvara och övrig IT-relaterad utrustning
• Genomföra leverans av tjänster i enlighet med Kommunals tjänstekatalog
• Administrera konton och behörigheter för access till system och applikationer
• Administrera abonnemang och tjänster rörande kommunikation, telefoni- och mobiltelefoni samt hantering av mobila enheter
• Ansvara för inköp av hårdvara, mjukvara samt kringutrustning
• Ta hand om multifunktionsprodukter, videokonferenslösning och relaterade funktioner
• Ta fram dokumentation, rapporter och instruktioner samt underhålla register och checklistor
• Utföra användarnära utbildningar och informationsinsatser vid behov ute i organisationen
• Ha kontinuerlig kontakt med leverantörer och vår outsourcing partner

Kravprofil

Tjänsten som IT-tekniker består av ett antal olika och varierande arbetsuppgifter. Då man dessutom till stor del är IT-enhetens ansikte mot verksamheten söker vi dig som är en trevlig och serviceinriktad person med god social förmåga och hög flexibilitet.

• Minst gymnasial utbildning gärna med eftergymnasial påbyggnad inom IT eller motsvarande erhållen kompetens
• Praktisk erfarenhet i minst 2-3 år av ärendehantering, felsökning och sedvanligt service- och supportarbete
• Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• Erfarenhet av ramverket ITIL och förståelse främst kring processerna Request, Incident, Change och Problem
• Meriterande är erfarenhet av projektledning eller projektdeltagande

Vi kommer att sätta stort värde på hur du är som person och söker dig som är driven, vill framåt och har förmåga att arbeta i grupp såväl som självständigt. Samtidigt kräver den här rollen en lugn, pedagogisk, noggrann och ordningsam person.

Är det dig vi söker?

I denna rekrytering samarbetar vi med Wise IT. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så vi ser fram emot din ansökan snarast möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Ann-Christine Holmer, 0735 21 65 15. Facklig kontaktperson är Yvonne Ahlin, 0706 02 80 64. Tjänsten är en tillsvidareanställning, med tillträde snarast efter överenskommelse. Rekryteringsprocessen startar den 10 augusti. Lön enligt avtal. I all rekrytering eftersträvar vi en jämn könsfördelning och mångfald. Du inser värdet av fackligt arbete och delar Kommunals värderingar.

Kontaktpersoner på detta företaget

Julian Firpo

Julian Firpo
073-5216527
Martin Jensäter

Peter Eger**

Ann-Christine Holmer

Martin Jensäter
0733-570666
Madelene Molin

Maria Leylund

Martin Jensäter
0733-570666
Anya Öberg
0722-188099

Sammanfattning

  • Arbetsplats: WiseIT AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 16 juli 2015

Besöksadress

Sveavägen 13, 1 tr, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 13, 1 tr
Stockholm, 11157

Liknande jobb


IT-samordnare/Vaktmästare

IT-samordnare/Vaktmästare

28 maj 2024

28 maj 2024