IT-tekniker Umeå

Arbetsbeskrivning

Vi bygger en god hälsa och en bra livsmiljö i Västerbotten - vill du vara med och göra skillnad? Vårt huvuduppdrag är hälso- och sjukvård, tandvård, habilitering, rehabilitering och folkhälsoarbete. Landstinget ansvarar också för den högspecialiserade sjukvården inom norra sjukvårdsregionen samt för forskning, utbildning och utveckling. "Ständigt bättre – Patienten alltid först!" är vår värdegrund och kompass när vi dagligen arbetar för en rättvis välfärd.

Informatik Västerbotten vid Västerbottens läns landsting stödjer landstingets samtliga verksamheter och ansvarar för drift, förvaltning, strategi och utveckling inom IT-området. Våra drygt 115 medarbetare är placerade på länets samtliga tre sjukhus i Umeå, Skellefteå och Lycksele. Vi har en processorienterad organisation som arbetar mot definierade mål som är kända av våra medarbetare. Utmaningar som vi står inför är modularisering av system, integrationer, mobilitet och nationell samverkan. Tillgänglighet, kontinuitet och säkerhet är nyckelord för utvecklingen av såväl tekniken som rutiner och arbetssätt. Inom enheten används ITIL version 3 som processverktyg, systemförvaltningsmodell bygger på PM3 och PROJEKTiL är vår projektmodell.





ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som är ansvarsfull och strukturerad. Då du kommer att ha daglig kontakt med kund och tar emot dess felanmälningar. Det är det viktigt att du är serviceminded, du ska tycka om att arbeta i ett högt tempo och vara öppen för förändring. Du ska även vara uppgiftsorienterad och tycka om att arbeta både självständigt och i team. Som person är du är lyhörd och har en förmåga att under stress finna rationella och smidiga problemlösningar. Du kommer att ingå i ett Servicedeskteam. Teamet ansvarar för daglig support av it system och utrustningar inom Västerbottens Läns Landsting. Servicedesk arbetet är schemalagt på arbetstid och arbetsuppgifter, beredskap ingår. Arbetstid Måndag - fredag 07:00 - 16:00 eller 08:00 - 17:00 Beredskap vardagar 17:00 - 22:00 helgdagar 07:00 - 15:00 Arbetsuppgifter Linje1 telefon - Telefonsupport med initial felsökning och tillämpa kända lösningar för att snabbt återställa användarens problem - Ta emot felanmälningar och registrera ärenden i ett ärendesystem Linje2 teknik - Fördjupad felsökning och felavhjälpning av IT-system och utrustning på distans - Installation och ominstallation av applikationer och datorers operativsystem Linje2 administrativ Behörighetsadministration i Active Directory samt behörighetstilldelning till dokumentmappar.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet av IT support via telefon och fick då även erfarenhet av ärendehanteringssystem. Som person har du hög social kompetens och är driven och engagerad samt intresserad av att utveckla dig själv och verksamheten. Du är lösningsorienterad och ser möjligheter samt medverkar till ett positivt samarbetsklimat. Du har goda kunskaper från IT-området, god analytisk förmåga och är duktig på att informera och dokumentera. Detta är en chans för dig som har ett intresse för support inom IT och vill arbeta med fokus på god service mot kunder. Vi ser gärna kvinnliga sökande då dessa är underrepresenterade inom teknikområdet.



ÖVRIGT
Arbetsförmedlingen i Umeå arrangerar Rekryteringsträff för Västerbottens länslandstings informatikenheten gällande tjänsten Servicedesk/ Klientsupport. Tid: Måndagen den 6 Feb. 2017 kl. 08.30-12.00 Plats: Skolgatan 45 Umeå Grupprum 28. Anmälan sker i förväg via länken nedan; https://simplesignup.se/private_event/90471/e682e0bc3e

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).

Kontaktpersoner på detta företaget

Kompetenschef Urban Helmersson
090-785 41 27
Kompetenschef Toni Suhonen
090-785 32 87
Leveransansvarig Mikael Robertsson
0910-77 18 59
Kompetenschef Urban Helmersson
090- 7854127
Kompetenschef Toni Suhonen
090- 7853287
Leveransansvarig Mikael Robertsson
0910- 771859
Avdelningschef Peter Sjöstedt Wirén
090-785 70 21
Leveransansvarig Margot Ignberg
0910-77 18 42
Systemförvaltare Hans Nilsson
090-785 41 34
Teamledare Gun Lundgren
0910-77 18 63

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Västerbottens läns landsting, Informatik Västerbotten Hackås
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Ett års visstidsanställning till att börja med, provanställning sex månader.
  • Publicerat: 3 februari 2017

Besöksadress

90185 Umeå
None

Postadress

Box 172
Hackås, 83023

Liknande jobb


Engineering Manager - Data Engineering

10 maj 2024

10 maj 2024