IVO söker ekonom

IVO söker ekonom

Arbetsbeskrivning

Inspektionen för vård och omsorg (IVO) söker 1-2 ekonomer till myndighetens ekonomienhet. Ekonomienheten ingår i avdelningen för verksamhetsstöd. Avdelningen för verksamhetsstöd har till uppgift att säkerställa en stödjande verksamhet i balans med kärnverksamhetens behov. Enhetens leveranser ska kännetecknas av ett effektivt och ändamålsenligt stöd inom verksamhetsområdet ekonomi.

 

Ekonomienheten har till uppgift att säkerställa en effektiv och ändamålsenlig ekonomistyrning. IVO anlitar Statens Servicecenter för ekonomi- och löneadministration samt redovisning, bokslut, kundfakturering och anläggningsredovisning. Du kommer att vara organisatoriskt placerad på IVO:s ekonomienhet, vilken är en av totalt nio enheter i avdelningen för

verksamhetsstöd. På enheten arbetar främst controllers och ekonomer.

 Vi söker 1-2 drivande och noggranna ekonomer som vill vidareutveckla och strukturera myndighetens rutiner och arbetsprocesser.

 Som ekonom kommer du att vara ett stöd såväl inom som utanför ekonomienheten.

 

Arbetsuppgifter:

Som ekonom kommer du att arbeta med flera olika uppgifter, som till exempel:


• Kontaktperson mot Statens servicecenter
• Kontaktperson mot ProjectCompanion (tidredovisningssystem)
• Bokslutsarbete
• Omföringar av bokförda fakturor
• Hantering av leverantörsfakturor och kundfakturor
• Bevakning och administration av fakturaflöden
• Underhåll och uppföljning av kundregister och leverantörsregister
• Administration av systembehörigheter samt behörighetsrevision.

 

Vi söker dig som har:
Akademisk examen med ekonomisk inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget

Flerårig erfarenhet av arbete med kund- eller leverantörsreskontra i närtid

Erfarenhet av arbete på statlig myndighet

Erfarenhet av ekonomisystemet Agresso

 

Du har förmågan att förklara så att din omgivning förstår samband, orsak och verkan. Du är självgående och tar ansvar för dina uppgifter samt har en förmåga att strukturera och välja angreppssätt. Arbetet förutsätter att du är noggrann och har god förmåga att samarbeta inom enheten och över organisatoriska gränser.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

 

Det är meriterande om du har:
Erfarenhet av fakturasystemet Visma Proceedo

Erfarenhet av arbete med tidredovisningssystem

Goda kunskaper i Excel

 

 

Vad kan IVO erbjuda dig 
IVO är en spännande kunskapsorganisation med en stimulerande arbetsmiljö och goda utvecklingsmöjligheter. Du får möjligheten att tillsammans med dina kollegor bidra till vårt viktiga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige.

IVO följer ständigt utvecklingen i omvärlden och uppmuntrar initiativ till egen kunskapsutveckling. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, metoder och verktyg för att nå bästa resultat. Vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.

Anställningen är en tillsvidareanställning med en inledande sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse och tjänsten är placerad i Stockholm. 

Hur du ansöker
Bifoga CV och ett personligt brev där du presenterar dig själv och beskriver vad som lockar dig i tjänsten och hur du tänker att du kan bidra. Av din ansökan ska framgå på vilket sätt du motsvarar kravprofilen. Betyg och andra handlingar tas med vid en eventuell intervju. Sista ansökningsdag är den 7 januari 2024 .

 

IVO bidrar till en säker vård och omsorg

Inspektionen för vård och omsorgs (IVO) uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter.

Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- och sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.

Myndigheten har drygt 780 anställda. Arbetet med tillsyn bedrivs vid sex regionala avdelningar runt om i landet. Avdelningarna för tillståndsprövning och analys är placerade i Stockholm, liksom myndighetens två övergripande avdelningar verksamhetsstöd och generaldirektörens stab.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Hedström, Ekonomichef
0107885690
Sara Larsson, HR-specialist
010-788 55 39
Derya Akcan, Facklig kontakt Saco-S
010-788 53 05
Ingemar Jonnerhag, Facklig kontakt Vårdförbundet
010-788 52 56
Marie Brandvold, Enhetschef
010-788 5112
Birgit Rengren Borgerson, Enhetschef
010- 788 5462
Susanna Jakobsson, HR-specialist
010- 788 57 03
Pernilla Spens, HR-specialist
010-788 5187
Maria Carneland, Facklig kontakt ST
010-788 54 06
Ingrid Rydell, Analyschef
010-788 55 01

Sammanfattning

  • Arbetsplats: https://www.ivo.se/
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 december 2023
  • Ansök senast: 7 januari 2024

Besöksadress

Solnavägen 4
None

Postadress

Solnavägen 4
Stockholm, 10430

Liknande jobb


23 april 2024

kontor - ekonomi/logistik

kontor - ekonomi/logistik

22 april 2024

Ekonomi ansvarig

20 april 2024