Jobba som kundtjänstmedarbetare på Alfakassan i Hemse!

Jobba som kundtjänstmedarbetare på Alfakassan i Hemse!

Arbetsbeskrivning

Alfa-kassan grundades 1998 och är en av Sveriges arbetslöshetskassor. Vi är idag den enda a-kassa som inte är organisationsanknuten eller inriktad på specifika yrkes- eller branschområden. Alfa-kassan är en av Sveriges 27 A-kassor och har ca 100 medarbetare fördelat på fyra kontor på olika orter i landet.

Alfa-kassan grundades 1998 och är en av Sveriges arbetslöshetskassor. De är idag den enda a-kassa som inte är organisationsanknuten eller inriktad på specifika yrkes- eller branschområden. Alfa-kassan är en av Sveriges 25 a-kassor och har cirka 130 medarbetare fördelat på fyra kontor på olika orter i landet. De administrerar både den allmänna grundförsäkringen och den frivilliga inkomstrelaterade försäkringen och betalar ut grundersättning till de som varken är medlemmar eller anslutna till någon a-kassa. Alfa-kassan omsätter 240 Mkr och betalar årligen ut ca 1 Mdkr i ersättning.

Vad gör du som kundtjänstmedarbetare på Alfa-kassan?

Som kundtjänstmedarbetare på Alfa-kassan arbetar du med både generella och specifika frågor gällande arbetslöshetsförsäkring, intyg, personliga beslut kring ersättningar och du bistår med information hur en går till väga för att överklaga. Du kommer besvara frågor via telefon samt administrera allmänna medlemsärenden.

När du börjar får du en introduktionsutbildning under två veckor där du lär dig regler och lagstiftning kring arbetslöshetsförsäkringen. För att vara aktuell för tjänsten behöver du kunna starta 27 april.

Du kommer vara placerad på vår serviceenhet i Hemse och ingå i en härlig grupp med kundservicepersonal och handläggare. Arbetstiderna är vardagar 08:00-16:25. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning direkt på Alfa-kassan.

Vem söker vi?

Som person är du målorienterad, noggrann och stresstålig samt bra på att uttrycka dig på ett enkelt och pedagogiskt sätt. Utöver detta söker vi dig som:

* Har erfarenhet av att ge service från ett tjänsteföretag ex callcenter, bank, försäkringsverksamhet eller myndighet.
* Har en akademisk examen eller något vi finner likvärdigt på minst två år
* Behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Vi ser gärna att du, förutom svenska och engelska, talar ytterligare något språk.

Hur söker jag jobbet?

Det är enkelt! Ansök jobbet via ansökningsknappen och följ de tre korta stegen. Vi tar inte emot ansökningar genom andra kanaler utan det är via vår hemsida du ansöker. Urval och intervjuer sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.

Har du frågor kring tjänsten?

1 Få snabbast svar genom att läsa våra Frågor och svar på manpower.se
2 Har du problem med din ansökan är du välkommen att kontakta vår kunniga webbsupport på 0771 55 99 10
3 Har du frågor gällande jobbet i sig så når du mig på maria.gruner@manpower.se

Varmt välkommen med din ansökan, vi ser framemot att höra från dig!

Vad händer när jag skickat in min ansökan?

Vi läser igenom ansökningar löpande. Du kan enkelt se om din ansökan kommit in på Min profil på Manpower.se under Ansökningar.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Manpower AB
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 mars 2020
  • Ansök senast: 24 april 2020

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024

15 april 2024