Jobba som marknads- och försäljningsassistent

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en bred roll hos ett spännande och expansivt företag? Har du även erfarenhet från marknadsföring och kundkontakt? Då bör du söka den här tjänsten!
Vi söker nu Dig för kunds räkning som vill arbeta i en bred tjänst som marknads- och försäljningsassistent. Vår kund är ett mindre företag och du kommer att arbeta tillsammans med och rapportera direkt till VD. Företaget är beläget ca tre mil sydöst om Borås. Vi tror därför att du inte är rädd för att pendla, och med fördel bor i Borås, Kinna, Svenljunga eller Tranemo.

Dina arbetsuppgifter kommer vara delade med mellan marknad och försäljning.
Du kommer ansvara för marknadsföring av företagets produkter. Detta genom katalog- och annonsproduktion, tryckmaterial och originalproduktionsansvar. Underhåll av webb samt sociala medier är även en viktig del i ditt arbete. På sikt kommer även ansvar för mäss-layout vid mässor i Europa kunna ingå i tjänsten.

Inom försäljning kommer du att stötta företagets säljare med offertunderlag, dokumentering och kundbokningar samt assistera vid sortimentssättning hos storkunder.
Du kommer även att få möjlighet att representera företaget vid mässor genom kundkontakt och assisterande försäljning. Samtliga kollegor arbetar även vid behov med ordermottagning och registrering.
Tjänsten är en rekrytering och för rätt person finns det möjlighet till utveckling inom företaget. Marknadsmässig lön. Tillsättning av tjänsten sker löpande.

Du har gärna arbetat 1-3 år med liknande uppgifter, gärna även en eftergymnasial utbildning inom området. Programvaror som är ett krav att du bemästrar: Word, Excel,In Design, Photoshop, Powerpoint, Dream Weaver (eller liknande webpubliceringsprogram). Erfarenhet av att arbeta i större affärssystem är även meriterande. Du har flytande svenskakunskaper samt mycket god engelska i tal och skrift. Har du även andra språkkunskaper, såsom tyska / franska är det meriterande.

För att passa för tjänsten bör du vara självständig men också gilla att arbeta i team. Du är social och tänker gärna utanför boxen i ditt arbete. Som person är du noggrann, ordningsam och kan jobba effektivt. Du är driven och har en kreativ känsla för färg och form. Med fördel har du ett inrednings- och modeintresse. Det är ett krav att du har körkort samt meriterande om du har tillgång till bil.
ProfessionalConsulting är ett rekryteringsföretag för unga akademiker och tjänstemän. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet kan vi erbjuda intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, ekonomi, administration, HR, marknadsföring och kvalificerad kundtjänst. ProfessionalConsulting är en del av Meet your future Group. Hitta din framtid på www.professionalconsulting.se redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ProfessionalConsulting Linköping
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Visstidsanställning 6 mån eller längre
  • Publicerat: 1 juli 2014

Besöksadress

ProfessionalConsulting
None

Postadress

Linnegatan 4
Linköping, 58225

Liknande jobb


28 februari 2023

8 februari 2023

Lärarassistent till Vallargärdets skola

Lärarassistent till Vallargärdets skola

1 februari 2023

Informationsadministratörer

Informationsadministratörer

1 december 2022