Jobbcoach med ansvar för DUA

Arbetsbeskrivning

I Årjängs kommun vill vi möta framtiden med att tänka nytt och annorlunda.
Det är viktigt att vi kopplar upp oss mot det som växer, tänker plats och arbetsplats tillsammans och tar vara på möjligheter som finns. Därför har vi idag ett antal pågående samarbeten med bland annat Karlstads universitet och näringslivet. Här finns det utrymme för nya människor och idéer.
Var med på resan i Värmlands tillväxtkommun #näringsrikaårjäng

ARBETSUPPGIFTER
Delegationen för unga och nyanlända (DUA) har till uppdrag att främja statlig och kommunal samverkan för att hitta nya samverkansformer som effektiviserar unga och nyanländas etablering i arbetslivet. Årjängs kommun och Arbetsförmedlingen har en aktuell överenskommelse utifrån en lokal modell för samverkan.

Uppdraget som jobbcoach med ansvar för DUA innebär att du arbetar strategiskt och operativt med att främja samverkan och skapa möjligheter för individer som omfattas av överenskommelsen. Tjänsten är placerad på Arbetsmarknads och integrationsenheten.

I rollen kommer du att:
- samarbete med berörda aktörer ta fram en tydlig struktur och strategier för hur arbetet ska bedrivas.

-samverka med näringsliv och vuxenutbildning för att följa upp jobbspår, samt verka för att det skapas nya jobbspår inom ramen för DUA-överenskommelsen.

- utveckla och ansvara för den operativa samordningen mellan berörda parter och deltagare

- delta på styrgruppsmöte DUA- rapportera nuläge och planera framåt

KVALIFIKATIONER
Du har en högskoleutbildning om lägst 180 HP gärna med inriktning mot socialt-, samhällsvetenskapligt-, beteendevetenskapligt- eller folkhälsovetenskapligt arbete, alternativt annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Erfarenhet från arbetsmarknadsorienterade roller och teamarbete är meriterande. Eftersom tjänsten innefattar stora kontaktytor och dialog med olika parter har du lätt för att skapa kontakter och har mycket god förmåga att på ett strukturerat sätt uttrycka dig i tal och skrift. Som person är du ödmjuk, positiv samt har förmåga att se helheten. Vi värdesätter egenskaper som initiativförmåga, kreativitet, samarbetsförmåga. Du är van att kommunicera med människor i olika situationer.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Utdrag ur belastningsregistret kommer att krävas.
Giltigt B-körkort krävs

Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lars-Göran Larsson
0573-14155
Maria Blomqvist
0573-14035
MAS Carina Fredriksson
0573-14142
Avdelningschef Lars-Göran Larsson
0573-14155
Anne-Lie Nilsson, Vision
070-5819228
Stf Stöd och omsorgschef Lena Bergman
0573-14152
Yvonne Julin, Kommunal
010-4429262
Områdeschef Diana Jäppinen Thorin
0573-14035
Områdeschef Hemtjänst Viktoria Larsson
0573-140 14
Områdeschef Hemtjänst Stefan Andersson
0573 - 141 78

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Årjängs kommun, Stöd och omsorg
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juli 2021
  • Ansök senast: 25 juli 2021

Besöksadress

Storgatan 66 ÅRJÄNG
None

Postadress

Storgatan 66, Box 906
ÅRJÄNG, 67229

Liknande jobb


7 juni 2024

7 juni 2024

Allakando läxhjälp Katrineholm, privatlärare, HP

7 juni 2024