OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jollyroom etablerades år 2010 och är en nordisk barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av Nordens snabbaste växande e-handelsföretag. Vi servar idag fler än 800 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 30 000 kvm stora lager, med över 45 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag.
På Hisingen har vi kontor och lager, vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget cirka 180 medarbetare. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Vi skall ge nordiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna. Tillsammans skall vi nå vårt mål: Ledande aktör i Norden.
Inköpare Baby
Jollyrooms produktsortiment är det största lagerförda sortimentet i vår bransch. Vi arbetar med såväl välkända som egna varumärken. I vår expansiva satsning uppstår det kontinuerligt nya tjänster, ansvarsområden och kategorier på vår inköp- och produktavdelning.
Vi söker nu efter en inköpare till vårt team Baby. Teamet ansvarar för alla produkter som behövs inför att vår kund skall få barn, såsom barnvagnar, bilbarnstolar, säkerhetsprodukter etc. Baby var vårt huvudfokus när vi startade Jollyroom. Hos oss pratar vi inte väder på lunchrasten, vi pratar vagnar.
Vill du arbeta med våra kärnprodukter? Är du den som lyckas lista ut vilken färg på barnvagnen som gäller nästa år? Vill du kunna se dina egna produkter när du tar helgens promenad på Avenyn eller i Slottsskogen? Vill du vara med i resan att skapa Nordens bästa babyteam och slå rekord ingen trodde var möjliga? Är du säljaren som är för bra på siffror och analyser? Då kan det här vara tjänsten för dig!
Som inköpare arbetar du i ett team bestående av kategorichef, inköpare och inköpsassistenter. Inköparens huvuduppgift är att se till att Jollyroom har rätt lagerfört sortiment till minsta möjliga kostnad och bästa möjliga marginal. Inköparens mål är att jobba för att Jollyroom skall bli bäst i Norden från ett sortimentsperspektiv. Med hjälp av fingertoppskänsla sourcar du fram nya leverantörer, produkter och bygger upp branschens bästa babysortiment.
Arbetsuppgifter
- Inköpsarbete innehållande affärsutveckling, förhandling, inköp, planering, analys, prissättning, lagerhållning etc.
- Budget- och resultatansvar
- Sortimentsstrategi inom dina ansvarsområden
- Sourca varumärken och leverantörer
- Konkurrensanalyser
- Flera resor per år, främst till Kina
- Agera back-up för Kategorichef i teamet
Din profil
- Högskole-/universitetsutbildning inom ekonomi, inköp, marknad, sälj eller dylikt
- Erfarenhet av en verksamhetsövergripande roll inom inköp från detaljhandel/e-handel
- Erfarenhet av projektledning, marknadsanalys och avtalsförhandling/upphandling
- Sourcing-specialist med känsla för trender
- God kunskap i affärssystem och analysverktyg (SAP, qlikview, Excel)
- Goda kunskaper i engelska, både skrift och tal
Som person är du extremt affärsinriktad – du drivs av tydliga mål, resultat och försäljning. Du har en stor vilja att uppnå goda resultat i ditt arbete och ser inte bara till den enskilda uppgiften, utan till verksamheten i sin helhet. Med ett strukturerat arbetssätt, en stor kunskapsbank och en engagerad personlighet - bidrar du starkt till ditt teams prestation.
Vi erbjuder dig
- Entreprenörsdriven verksamhet
- Hög utvecklingstakt och en spännande bransch med stor potential
- Karriärmöjligheter
- Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
- Ungdomlig och pulserande miljö
- Kollektivavtal för alla anställda
- Friskvårdsbidrag
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
Upplägg och kontajt
- Start: Snarast möjligt
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Placering: Göteborg, Hisings Kärra
- Kontakt & frågor: Personalchef Terese Fernbring via e-post; terese.fernbring@jollyroom.se samt tfn; 0739-80 82 40.
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.
Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.
Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalchef Terese Fernbring
Personalansvarig Terese Fernbring
Terese Fernbring
HR assistent Nicole Berger
Nicole Berger
HR Generalist Louise Bichler
HR Nicole Berger
Personalchef Terese Fernbring
HR Chef Terese Fernbring
Personalchef Terese Fernbring
0739808240