Junior administrativ koordinator till Geoenergibolaget Rototec

Arbetsbeskrivning

Har du en god känsla för kundservice och är duktig på koordinering? Vill du arbeta på ett litet växande företag där din insats spelar en viktig roll? Geoenergibolaget Rototec söker nu en Junior Koordinator som kommer att ha daglig kundkontakt samt ansvara för koordinering av Rototecs produktion! Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Rototecs räkning en junior Koordinator till deras kontor i Upplands Väsby.

Rototec är grundat i Finland och är Europas största leverantör av energiborrning. Det finns en stor marknad och mycket bra förutsättningar för att Rototec ska kunna fortsätta att växa i Sverige. Rototec utför energiborrningar till villor och kommersiella fastigheter och söker nu en junior Koordinator som kommer att ansvara för koordinering av uppdrag inom villaborrningar i hela Sverige. Rototec erbjuder dig ett omväxlande och ansvarsfullt arbete. Idag är de 10 personer på kontoret i Upplands Väsby utöver de som utför det praktiska borrarbetet ute på fältet. I rollen som koordinator fungerar du som "spindel i nätet" och samarbetar med alla funktioner inom företaget.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Rototecs önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic
Work

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Rototec.

ARBETSUPPGIFTER
Som Koordinator kommer du att ta emot beställningar från kunder som du sedan ansvarar för att hantera och koordinera. Du arbetar med administrativa uppgifter och assisterar bland annat Rototecs tre olika projektledare. Du ansvarar för att bekräfta bokning med kund, kontrollerar borrtillstånd samt schemalägger borrningen.
Du har daglig kontakt med kund i ärenden såsom att följa upp och uppdatera hur arbetet fortskrider samt svara på eventuella frågor. Som Koordinator hanterar du eventuella problem som kan uppstå under produktionen och har då kontakt med bl.a. kund, borrarbetare och projektledare. Vidare har du även daglig kontakt med de som utför själva borrarbetet.

När du schemalägger borruppdragen måste du planera så att alla riggar används optimalt och alltid är fullbelagda. Du ansvarar för att varje vecka kommunicera ut schemat där det framgår på vilka uppdrag maskinerna kommer att befinna sig på under kommande vecka.

Du kommer till exempel att:


* Ta emot och hantera bokningar som kommer in via nätet, telefon och email
* Schemalägga borruppdrag och ha kontakt med borrarbetare samt projektledare
* Har daglig kundkontakt
* Assistera projektledare med administrativa uppgifter


VI SÖKER DIG SOM
* Tidigare har arbetat med service, kundbemötande och/eller administration i cirka ett till två år


* Har ett intresse för bygg- och anläggningsbranschen och ser med spänning fram emot att lära dig mer inom just geoenergiborrning


Det är meriterande om du:


* Har tidigare erfarenhet av koordinering och schemaläggning


Som person är du strukturerad, prestigelös och ansvarstagande. Du tycker att det vore spännande att arbeta på ett litet personligt företag som växer. Som person ska du även vara nyfiken på att lära dig saker och inte vara rädd för att ta egna initiativ. För att passa in hos Rototec har du en positiv attityd och en vilja att arbeta för bolagets och din egen utveckling.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående eller Augusti
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Placering: Upplands Väsby
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på recruitmentstockholmsouth@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
För att läsa mer om Rototec, vänligen besök: Rototecs hemsida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid Kontorstider
  • Publicerat: 28 juni 2016

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Kontorsassistent Åkersberga

Kontorsassistent Åkersberga

26 april 2024

15 april 2024

Chef Privat Försäkring

15 april 2024