Junior Assistent till Solna

Arbetsbeskrivning

Vill du ha ett omväxlande arbete där din roll är viktig på riktigt? Då är du välkommen att söka detta spännande jobb som Junior Assistent hos SITS International. SITS är en oberoende Stiftelse som med hjälp av datainsamling via en web-baserad tjänst arbetar för att förbättra vård och utfall vid stroke. Vi finns på Karolinska sjukhuset i Solna.

I rollen som Assistent hos SITS blir du en del i vårt internationella och professionella team av forskare, läkare, teknisk och administrativ personal. Din roll är bred och du agerar som assistent inom olika områden där din förmåga att ta dig an uppgifter, genomföra och slutföra dem på ett strukturerat sätt kommer till sin rätt.

Dina viktigaste arbetsuppgifter innebär:
· Projekt-, statusuppföljning och administration av kliniska studier med hjälp av Excel och PowerPoint
· Kontakt via e-mail/telefon med studiecentra över hela världen för att säkra inflödet av patienter
· Monitorera registrerad data i databasen
· Hantera SITS Internationals generella Inbox, svara på e-mail, hantera förfrågningar, vidarebefordra vid behov
· Godkänna nya användare och utreda fall där godkännande inte går att genomföra
· Assistera användare med att låsa upp filer, ta bort dubbletter, svara på frågor och demonstrera databasen
· Allmänt behjälplig med mötesbokningar, resor, konferenser, anteckningar från möten

Dina egenskaper
För att trivas i rollen som Assistent hos SITS är du en person som gillar högt tempo, snabbt förstår vad som ska göras och lätt får ?saker ur händerna?. Du är strukturerad, organiserad och drivs av att hjälpa till och slutföra de uppgifter du åtagit dig. Du är också nyfiken, engagerad, social och kommunikativ och du kännetecknas av mycket god samarbetsförmåga.

Din bakgrund
Vi tror att du nyss avslutat gymnasiet och jobbat några år inom service eller administration. Kanske har du vid sidan av studierna varit projektledare för någon typ av event eller drivit något på ideell basis. Du tycker om att ha koll på detaljerna och att koordinera, fixa och lösa allehanda administrativa situationer. Din engelska är utmärkt i både tal och skrift och du kan enkelt sammanställa information i Word, Excel och PowerPoint.

Om du tycker denna beskrivning stämmer in på dig, då tror vi att du kommer trivas bra hos oss och i tjänsten som vår nya Assistent.

Söka tjänsten
Vi ser fram emot att snarast få din ansökan, dock senast den 21 juni. Bifoga personligt brev, CV, betyg från gymnasiet och eventuella arbetsbetyg. I denna rekrytering samarbetar vi med ID Entity AB. Har du frågor om tjänsten kontakta vår rekryteringskonsult Ylva Ottosson på 08-545 812 88, ylva@id-entity.se. Tjänsten är en visstidsanställning (med eventuell möjlighet till förlängning) med start i mitten av augusti.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Konsult Niklas Almquist
0733640640
HR Konsult Åsmund Michalsen
0733232133
HR Konsult Niklas Almquist
08 21 68 90 0737-084194
HR konsult Åsmund Michalsen
0733 23 21 33
Rekryteringskonsult Ylva Ottosson
0733914108

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ID. ENTITY AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Publicerat: 10 juni 2014

Besöksadress

TEGNÉRGATAN 35
STOCKHOLM

Postadress

TEGNÉRGATAN 35 2 TR
STOCKHOLM, 11161

Liknande jobb


Exekutiv assistent

Exekutiv assistent

26 april 2024

26 april 2024