OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av att utveckla ett globalt varumärke i Norden?
I rollen som Jr Brand Manager kommer du att arbeta med att genomföra den lokala marknadsplanen för att utveckla Health Care-divisionen och Hansaplast varumärke i Norden. I denna spännande roll kommer du att fungera som en allsidig marknadsförare med ansvar för flera aspekter av den lokala aktiveringen. Detta inkluderar att anpassa, genomföra och säkerställa leverans av överenskommet material, samt ge support till skapandet av lokala strategier och marknadsföringsplaner. Allt i enlighet med globala riktlinjer och Hansaplasts varumärkesvärderingar.
Du kommer ingå i ett litet och entreprenöriellt team med många kontaktytor, såväl internt och externt, som lokalt och globalt. Health Care-divisionen har utsetts till en av företagets fokuspelare för stark tillväxt och expansion inom en nära framtid. Du kommer att rapportera till Head of HC Nordics och vara placerad på vårt kontor i Göteborg på vackra Lindhomen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Artworks
Styra och genomföra artwortprocesser.
Samordna översättningar och anpassa texter till lokala språk.
Skapa produktbilder enligt marknads -/kundspecifikationer.
Presentationer och produktkunskap
Skapa presentationer & presentera produkter/marknadsaktiviteter i diverse sammanhang.
Support vid registrering av nya produkter och samordnande av produktinformation.
Hantering av nordiska B2B-portaler, inklusive bildbanker och masterdata.
Beställning och utskick av varuprover.
Utveckling av kampanjmaterial för butik
Anpassa och utveckla BTL/marknadsföringsmaterial enligt överenskomna kundplaner.
Agera som daglig kontakt med relevanta byråer och externa partner.
Koordinera utveckling av POS-material med relevanta interna & externa partners.
Support till lokala strategier
Marketing: support till interna processen för produktmarknadsföringsplanen: tillhandhålla marknadsdata och annan input för utveckling av strategi och presentation.
Sortiment: Support till styrning och optimering, inklusive utvärdering av nya lanseringar.
Konsumentaktivering, marknadsanalys och digitala aktiviteter
Utveckla och anpassa lokalt material enligt överenskomna mediaplaner i enlighet med den globala strategin. Inkluderar ATL-, BTL- och digitalt.
Agera som daglig kontakt med relevanta byråer och externa partner.
Analysera och sammanställa relevanta marknadsdata.
Driva nordiska websidor, inklusive produktsidor, artiklar och SEO-optimering.
Support till optimering av e-handel.
Din profil
Högskoleutbildning inom marknadsföring/ekonomi eller motsvarande
1–3 års arbetslivserfarenhet från marknadsföring/konsument/brand management
Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Finska och danska är ett stort plus!
Uppdaterad inom den digitala miljön och det digitala landskapet
Strukturerad och processdriven
Lösningsorienterad med ”can do”- attityd
Förmåga att arbeta både självständigt och i grupp
Goda kunskaper i Officepaketet
Det är meriterande om du har
Analytisk kompetens
Bra kommunikativ förmåga och kan skapa relationer
Erfarenhet av FMCG och Projektledning
Erfarenhet av digital marknadsföring som tex digitala kampanjer eller e-handel, sociala medier
Vad vi kan erbjuda
Vi kan erbjuda dig en utvecklande och intressant tjänst i en dynamisk och internationell miljö med en unik blandning av vinnarinställning och lagarbete. Ett spännande jobb med möjlighet att påverka din och Beiersdorf fortsatta utveckling. Om du tycker att den här tjänsten verkar intressant och du vill få en djupare förståelse och bli en del av Beiersdorf, ansök nu! Skicka ditt CV och personliga brev via vår hemsida senast 2022 – 02 – 13, rekryteringsprocessen kan komma att slutföras innan detta datum, så ansök hellre idag än imorgon.
Om oss
Beiersdorf är ett globalt hudvårdsföretag med mer än 150 dotterbolag och över 19 000 anställda världen över. Vår internationella framgång bygger på starka varumärken inom hudvård. I Norden är vår framgång baserad på våra starka varumärken NIVEA, Eucerin, Hansaplast och Dubbeldusch. Beiersdorfs vision är att vara nummer ett inom hudvård i världen. Vi strävar efter en hållbar tillväxt och lönsamhet. Nyckeln till vår framgång är våra anställda; som har en passion för våra konsumentvarumärken, produkter och en entreprenörsanda för att hjälpa oss att överträffa våra mål. Mer om Beiersdorf: www.beiersdorf.se