Junior Consultant till RSM Stockholm AB

Arbetsbeskrivning

Har du intresse för koncernredovisning och kvalificerade redovisningsfrågor? Vill du bli en del av världens sjätte största nätverk inom revision, skatt och rådgivning? Nu söker vi dig som vill arbeta brett inom RSM:s affärsområden Transaction Advisory Services och Accounting Consultancy Services.

Som Junior Consultant stöttar du mer seniora medarbetare inom verksamheten. Rollen ställer krav på prestigelöshet, flexibilitet och ett lösningsorienterat förhållningssätt. På RSM:s kontor på Birger Jarlsgatan i Stockholm blir du del av ett växande team, som för närvarande är sju personer.


Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden

- Årsredovisningar och delårsrapporter i noterade bolag och riskkapitalägda bolag

- Koncernkonsolidering

- IFRS-konverteringar

- Finansiell Due Diligence

- Företagsvärdering

- Upprättande av förvärvskalkyler

- Nedskrivningstester


Erfarenhet och kvalifikationer


Vi söker dig som har 1-2 års erfarenhet inom revision, redovisning eller företagsvärdering. Du har ett intresse för koncernredovisning och kvalificerade redovisningsfrågor samt är avancerad användare av Office-paketet med fokus på Excel. Akademisk examen med relevant inriktning är meriterande. Vi förutsätter att du talar och skriver flytande engelska och svenska.


Som person är du handlingskraftig och självgående med ett strukturerat arbetssätt. Du är analytiskt lagd med en positiv inställning och ett professionellt förhållningssätt till kunder och kollegor. Det är en fördel om du gillar problemlösning, utmaningar och varierande arbetsuppgifter. För att passa i rollen bör du vara kommunikativ och arbeta bra i team såväl som självständigt.


Ansökan


I den här rekryteringen samarbetar RSM med SJR.Du söker tjänsten via www.sjr.se (http://www.sjr.se/). Urval och intervjuer sker löpande och vi ber dig ansöka snarast. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Helena Öberg på 08-407 55 58 om du har frågor.


Om RSM


RSM erbjuder en värld av tjänster inom ekonomi, där det lokala och det globala smälter samman till en helhet. Vi erbjuder ett brett utbud av tjänster som kan skapa stora värden, underlätta våra kunders utveckling och säkerställa att de fattar rätt ekonomiska beslut för sina verksamheter - alltid med den personliga relationen i centrum.


Det finns många goda skäl att arbeta på RSM. Härlig stämning, stimulerande arbetsuppgifter, tydligare väg till delägarskap, generösa förmåner och internationella karriärmöjligheter, bara för att nämna några.


Företagsklimatet på RSM erbjuder en trevlig utmaning för den som vill spänna sin båge och gott om belöningar för den som lyckas i sitt arbete. Att arbeta hos RSM är att arbeta med frihet under ansvar. Du som söker arbete hos oss gillar att driva din egen utveckling - givetvis med full stöttning av oss och med hjälp av moderna arbetsverktyg. Hos oss får du goda möjligheter att bygga upp din egen kompetens när du hjälper våra kunder att förverkliga sina visioner.


Vad är då viktigast för dagens - och morgondagens - toppkonsulter? Att ha kul på jobbet, såklart! Vägen dit går via nöjda kunder, som i sin tur skapas av nöjda medarbetare. Därför är vårt mål att bli Sveriges Bästa Arbetsplats och vi är redan certifierade som Great Place to Work. Vi tror att du som medarbetare kommer trivas bra hos oss!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR Helsingborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 17 januari 2019

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024