Junior ekonomiadministratör till växande EU-Supply!

Junior ekonomiadministratör till växande EU-Supply!

Arbetsbeskrivning

För dig som är nyexaminerad inom ekonomi finns nu den fantastiska möjligheten att få arbeta under ett vikariat hos EU-supply som ekonomiadministratör! EU-supply är ett av Europas ledande aktörer vad gäller upphandling- och kontraktshanteringslösningar. Rollen ger dig möjlighet att arbeta i en öppen och flexibel miljö, som präglas av en positiv och prestigelös inställning. Detta är en perfekt roll för dig som vill få in foten inom ekonomibranschen och successivt kunna bygga upp dina kunskaper och erfarenheter. Välkommen med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
EU-supply sitter i ljusa, nyrenoverande lokaler på Sveavägen i Stockholm. De utvecklar och licensierar en webbaserad plattform för elektronisk upphandling och avtalshantering med över 8000 slutkunder på upphandlarsidan och har små som stora kunder. EU- Supply har kunder på både köparsidan och leverantörssidan och deras fakturering avser både användarlicenser, mervärdestjänster, träningar med mera. Du kommer tillhöra bolagets ekonomifunktion tillsammans med två andra kollegor. Vikariatet har uppkommit på grund av att en person inom ekonomifunktionen ska gå på föräldraledighet från sommaren och året ut.

Du erbjuds


* En internationell miljö på ett litet men växande bolag.
* En arbetsplats med flexibilitet och öppenhet.
* Möjligheten att få god erfarenhet och förståelse inom ekonomi.
* I och med att detta är ett litet bolag så erbjuds man även en inblick i andra delar av bolaget, vilket skapar en god förståelse och översikt.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande här https://www2.academicwork.se/jobbsokande/konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som ekonomiadministratör kommer du arbeta nära och stötta upp dina kollegor på ekonomiavdelningen. Under våren byter EU-Supply ett flertal system, varav bland annat ekonomisystem och banker, vilket gör att en hel del nya processer inte är på plats ännu, men där kommer du vara med och skapa nya processer och driva olika projekt framåt tillsammans med dina kollegor. Löpande uppgifter som du kommer att arbeta med är:
* Kundreskontra
* Leverantörsreskontra
* Bokföring av betalningar
* Månadsvis provisionsberäkning
* Kontraktshantering
* Andra administrativa ”ad-hoc”-uppgifter både inom och utanför ekonomiavdelningen

VI SÖKER DIG SOM
* Har en högskole-/universitetsexamen inom ekonomi
* Grundläggande kunskaper i Excel
* Tidigare arbetat på en ekonomiavdelning (heltid eller deltid under studier)
* Har mycket goda kunskaper i svenska samt engelska då både språket förekommer dagligen

Det är även meriterande om du:
* Har erfarenhet av ekonomisystemet Xledger (eller annat ekonomisystem).

Som person är du:
* Lösningsorienterad – vågar ta egna initiativ till problemlösning
* Flexibel – kunna prioritera mellan olika arbetsuppgifter
* Självständig –på eget bevåg kunna leda och driva dina arbetsuppgifter framåt
* Lättlärd – att ha lätt att lära sig nya system och processer är till stor fördel för tjänsten

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 6 månaders vikariat med goda chanser till förlängning
* Placering: Sveavägen 159, centrala Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och EU-Supplys önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av [Academic Work].
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen..


INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om EU-Supply här: https://www.eu-supply.com/Website/About

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 mars 2020
  • Ansök senast: 14 april 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024