Junior ekonomiassistent på heltid med omgående start!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu dig som vill arbeta heltid på ett av Göteborgs största bolag. Du kommer arbeta i rollen som ekonomiassistent där en del av ditt dagliga arbete innefattar inbetalningar och kravhantering. En tjänst som innebär mycket administrativa sysslor såväl som kundkontakt. En utmärkt möjlighet för dig som vill bredda din kompetens inom det ekonomiska fältet.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för kunds räkning en ekonomiassistent på heltid med omgående start. Vår kund är ett av Sveriges största energibolag och arbetar inom flera produktområden. Bolaget arbetar för att skapa långsiktiga energilösningar utifrån ett miljöperspektiv. Du kommer börja din anställning med ett kontrakt på 3 månader, med god chans till förlängning då intentionen är att uppdraget är långsiktigt.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic
Work. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos företaget.

ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent kommer du arbeta med ett brett spektra av arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta på en avdelning om tio personer. Du kommer börja din anställning med en introduktion, vidare arbetar du nära dina kollegor som finns till hands för stöttning. Företaget ser gärna att du kan arbeta under deras största semesterperiod, v 28-31.

Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen att vara:


* Registrering av kundinbetalningar och kontrollera att de bokförs i rätt kundreskontra
* Bevakning och kontroll av kundutbetalningar för koncernen
* Hantering av autogiro
* Kravhantering och uppföljning av förfallna fakturor
* Bevakning och handläggning av konkurser, likvidationer och rekonstruktioner
* Daglig kundkontakt med externa parter samt telefonservice


Tjänsten passar dig som har ett intresse för ekonomi och administration och vill utvecklas inom området. Du tycker om att arbeta strukturerat och har lätt för att lära dig nya saker. Vidare trivs du i en roll med ansvar och har en känsla för service då du kommer ha daglig kundkontakt.

VI SÖKER DIG SOM
* Har en eftergymnasial utbildning, gärna inom ekonomi med inriktning mot redovisning


* Har administrativ och ekonomisk arbetslivserfarenhet
* Talar och skriver svenska obehindrat då du dagligen kommer att kommunicera på detta språk


Det är meriterande om du har erfarenhet av CAB eller liknande system.

Som person är du noggrann och trivs med att arbeta på en föränderlig organisation där det är ett högt tempo. Du är en teamspelare och tycker om när det går bra för din arbetsgrupp samtidigt som du trivs med att arbeta självständigt och driver naturligt ditt eget arbete framåt. Vidare är du noggrann och ansvarstagen som person. Du säkerhetsställer alltid att du har en hög kvalité på de arbetsuppgifter som du utför.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Centrala Göteborg
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på gbg01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.


* Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här


SKYDD FÖR DIN PERSONLIGA INTEGRITET
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid 08.00-17.00
  • Publicerat: 22 april 2017

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024