Junior ekonomiassistent till internationellt bolag!

Arbetsbeskrivning

Är du utbildad ekonom med siktet inställt på en rolig och utvecklande tjänst inom ekonomi? Hos vår kund får du möjligheten att vidareutveckla dina kunskaper inom leverantörsreskontra i ett sammansvetsat team! Tjänsten ska tillträdas som senast i slutet av februari. Sök redan idag, då vi jobbar med ett löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för kunds räkning en junior Ekonomiassistent till ett sammansvetsat team. Kunden är ett stort internationellt bolag och du får chansen att tillhöra ett glatt och hårt jobbande team.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig sex månader framåt. Det finns goda möjligheter att bli förlängd på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

ARBETSUPPGIFTER
Som Ekonomiassistent kommer du att arbeta på kundens reskontraavdelning som i dagsläget består av 8 personer som hanterar tusentals fakturor per år. Gruppen arbetar med både leverantörs- samt kundreskontra och du kommer primärt att arbeta med leverantörsreskontra.

Du kommer till exempel att:


* Hantera utredning av leverantörsfakturor
* Hantera fakturaflöden och inscanning av fakturor
* Arbeta med avstämningar och avvikelsehantering
* Besvara frågor från leverantörer via mail och telefon


Tjänsten passar dig som vill få användning av dina kunskaper inom ekonomi och ser fram emot att utvecklas inom främst leverantörsreskontra men även inom kundreskontra.

VI SÖKER DIG SOM
Har en utbildning på minst gymnasienivå och har tidigare erfarenhet av liknande arbete sedan tidigare, från exempelvis tidigare deltidsarbete eller sommarjobb. Vidare har du goda datakunskaper samt förståelse för olika affärssystem. Vidare har du goda kunskaper i såväl svenska som engelska då det är med hjälp av dessa språk som all kommunikation sker.

Det är meriterande om du har arbetat i en liknande roll sedan tidigare men detta är inget krav.

För att trivas i rollen som ekonomiassistent hos vår kund ser vi att du är en lagspelare som förstår vikten av att samarbeta då du kommer att arbeta nära dina kollegor. Du gillar att arbeta i ett högt arbetstempo men är samtidigt noggrann och strukturerad. Vidare ser vi att du gillar att bygga goda relationer både med dina kollegor och företagets kunder.

Övrig information


* Start: Omgående, som senast i slutet på februari
* Omfattning: 6 månader med god chans till förlängning
* Lön: enligt överenskommelse
* Placering: Centrala Stockholm
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen..
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.


* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • 6 månader med god chans till förlängning Heltid, kontorstider
  • Publicerat: 12 januari 2019

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024