Junior Financial Administrator till Bonnier News

Arbetsbeskrivning

Vi söker efter en noggrann och positiv person för att arbeta på Bonnier News. Du kommer att ingå i en ny avdelning med fokus på system och fakturahantering. Låter detta intressant? Sök idag, löpande urval råder!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en Financial Administrator till Bonnier News.

Du kommer att arbeta tätt tillsammans med två kollegor som sitter med den manuella överföringen mellan olika system. Då företaget sitter med flera olika systemutvecklingar kan förändringar ske allt eftersom vilket gör det viktigt att du trivs att arbeta i en flexibel roll där den ena dagen inte behöver vara den andra lik. Teamet kännetecknas av god stämning och en positiv framåtanda.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Bonnier News. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig initialt 6 månader.

ARBETSUPPGIFTER
Som Financial Administrator kommer du vara mittpunkten kring kundreskontra. Detta innebär att se till att all information stäms av mot flera olika system samt att fakturorna skickas iväg på ett korrekt sätt. Du kommer att arbeta i flera olika affärssystem och därför är det viktigt att du har en god systemvana.

Du kommer till exempel att:


* Sköta hela processen från att säljarna har administrerat en order till fakturering
* Arbeta med avstämningar, kreditering och månadsbokslut
* Vara en spindel i nätet. Du kommer att följa upp felaktigheter i systemet och ha flera kontaktytor internt för att kunna leverera god service mot interna aktörer och kunder.


Tjänsten passar dig som vill komma in på ett företag med stora förändringar av system och arbetssätt. Här finns det chans att lägga fram förbättringsförslag och vara med och påverka riktningen av automatiseringar kring fakturahanteringen.

VI SÖKER DIG SOM
* Minst har en gymnasieexamen.


* Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska då båda språken används dagligen.
* Har god datorvana och tidigare arbetat i affärssystem för att snabbt kunna komma in i arbetssättet.
* Har goda kunskaper i Excel
* Har 1-3 års arbetslivserfarenhet av en roll som administratör eller ekonomiassistent.


Det är meriterande om du…


* Har en eftergymnasial utbildning i ekonomi alternativt en gymnasieexamen med ekonomisk inriktning.
* Har erfarenhet av att arbeta med kundreskontra.


Som person är du detaljfokuserad och trivs med att arbeta med siffror och se över förändringar för att snabbt kunna flagga upp för övriga på arbetsplatsen vid felaktigheter. Vidare är du problemlösande och ser hela tiden till att arbeta för att komma fram till effektiva lösningar och ser till att involvera rätt personer inom bolaget. Därför ser vi att du som person har ett nyfiket förhållningssätt och är relationsskapande. Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna vid denna rekryteringsprocess.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Kungsholmen
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN

När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.


* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här


INFORMATION OM FÖRETAGET
Bonnier är Nordens ledande medieföretag med över 200 års erfarenhet av mediemarknader i förändring. De har sin bas i Sverige, finns i 14 länder och är helägda av familjen Bonnier.

Deras verksamheter spänner över alla medieslag, med en stark historisk kärna i oberoende journalistik och bokförläggande. Genom journalistik, berättelser, kunskap och underhållning vill de göra de samhällen som de verkar i öppnare, intressantare, roligare och mer välinformerade.

Exempel på de större bolagen inom Bonnier News är Dagens Nyheter, Expressen samt Dagens industri.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid Kontorstider
  • Publicerat: 14 februari 2018

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024