Junior financial planner and analyst till företag i internationell miljö

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet från analytiskt ekonomiarbete samt från internationella miljöer? Vi söker nu en junior financial planner and analysist till ett innovativt företag! Välkommen in med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för kunds räkning en junior financial planner and analyst. Personen som har positionen i dagsläget ska gå vidare inom företaget och därför söks nu en efterträdare.
Arbetsgruppen består av drivna, högpresterande personer och här ges chansen att få vara del av ett innovativt och expanderande företag. Anställda beskriver miljön som öppen och välkomnande där medarbetaren får möjlighet att arbeta självständigt med utmanande arbetsuppgifter.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos kund. För rätt kandidat finns det möjlighet till förlängning av uppdraget alternativt anställning direkt hos dem.

Som konsult på Academic Work erbjuds du:


* Kollektivavtal: Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
* Dedikerad konsultchef: Som anställd på Academic Work får du alltid en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefens uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.


ARBETSUPPGIFTER
Som financial planner and analyst kommer du främst att arbeta med budget, prognostisering och uppföljning samt managementrapportering och månads- och kvartalsbokslut. I din roll som financial planner and analysist kommer du att ha kontakt med flera olika avdelningar inom företaget. Du rapporterar till chefen som sitter i England.

Du kommer till exempel att:


* Utveckla affärsplaner och budgetar inklusive budgetprognostisering
* Förbereda presentationer med finansiell information på ett förståligt och attraktivt sätt
* Assistera redovisningsteamet under bokslut


Du ges här möjligheten att arbeta i en internationell miljö där du har kontakt med kollegor runt om i världen. För rätt person finns det möjligheter för överrekrytering och fortsatt samarbete med företaget

VI SÖKER DIG SOM
Efterfrågade specifika kompetenser:


* Innehar en kandidatexamen i ekonomi eller liknande
* 2-3 års arbetslivserfarenhet inom arbetsområdet
* Mycket goda kunskaper i Office paketet, framförallt avancerade kunskaper i Excel


Vi ser även att du har god förståelse kring organisationers uppbyggnad samt har erfarenhet från internationella miljöer. Du kommer att kommunicera på både svenska och engelska och därför krävs mycket goda kunskaper i båda språken. Vi tar enbart emot CV och personligt brev är på engelska.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i Peoplesoft eller Magnitud, detta är dock inget krav.

Som person har du god kommunikativ förmåga då du bland annat kommer att göra presentationer av finansiella analyser för ledningen. Vi ser också att du har förmåga att förstå och tolka siffror och är analytiskt lagd. Vidare är du proaktiv i ditt sätt att arbeta samt har du bred förståelse för ekonomi, finans och redovisningsprinciper. Du trivs med att arbeta självständigt samt tidvis under hög arbetsbelastning.

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi tar enbart emot ansökningar på engelska. Vi går igenom urvalet löpande.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts03@academicwork.se under kontorstid. Kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail.

UPPDRAGETS UPPSKATTADE OMFATTNING: Heltid 3-6 månader med god chans till förlängning eller överrekrytering

START: 1 september

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Kunden är ett internationellt mjukvarubolag som erbjuder lösningar inom 3D och PLM. De har cirka 12 000 anställda och har kunder i 80 länder. Kontoret är beläget centralt innanför tullarna i fräscha lokaler.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid Kontorstider
  • Publicerat: 30 juli 2014

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024