OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning
Till vår kund söker vi en Junior Inköpsassistent.
Jobbeskrivning:
Kunden är en av Sveriges största operatör och de söker en inköpsassistent för att avlasta deras inköps och logistik organisation. Teamet man kommer att jobba i består i dagsläget av sju personer med blandade roller. Du kommer att ha mycket kontakter inom organisationen, men även också externt med leverantörer. Du kommer att ha tillgång till centrala system inom inköp och jobba aktivt med dem.
Arbetsuppgifter
I rollen kommer du för övrigt att ha följande arbetsuppgifter.
-Hålla artikelregister uppdaterade. Allmän artikelvård.
-Skapa försäljningsordrar.
-Hantering av fakturor och liknande.
-Hantering av inköpsordrar.
Kvalifikationer
Kompetenskrav:
-Utbildning inom ekonomi. Allmän förståelse inom ekonomi och affärsprocesser.
-Noggrann och ha öga för detaljer.
-Jobba proaktivt.
Meriterande kompetens:
-Liknande erfarenheter sedan tidigare.
-Logistikerfarenheter
Villkor
Startdatum: Så snart som möjligt.
Längd: 6 månader med stora möjligheter till förlängning.
Plats: Stockholm
Arbetstid: 100% on-site
Språk: Svenska och Engelska