Junior IT-supporttekniker – Ditt första jobb inom IT!

Junior IT-supporttekniker – Ditt första jobb inom IT!

Arbetsbeskrivning

Har du stort intresse för datorer och teknik? Tycker du om att lösa tekniska problem och ge service över telefon? Vill du arbeta i ett tight supportgäng på ett internationellt IT-företag med goda utvecklingsmöjligheter? Då är det här tjänsten för dig!
Beskrivning
Perido söker nu en supporttekniker till en av våra tjänster som är placerad ute hos kund. Här kommer du att arbeta inom en spännande företagskultur, klassad som en av Sveriges bästa. Kontoret är beläget strax norr om centrala Stockholm.
Arbetet sker i ett härligt supportgäng som sitter i ett öppet kontorslandskap. Du kommer att arbeta i first-line och hjälpa kunder med olika IT-problem, exempelvis nätverk som krånglar, lösenord som försvunnit, mobiler, skrivare och även mer avancerade problem. En stor del av samtalen kommer du själv kunna lösa och det är ganska få problem som du behöver skicka vidare. Här får du som har viljan och visar framfötterna utökat ansvar och möjlighet att på sikt växa vidare inom företaget.
Vi tror att du som söker den här tjänsten har ett stort IT-intresse och ett starkt driv! Du är en framåt person som är serviceminded och har stor förståelse för att folk ligger på olika nivåer vad gäller IT-kunnande. First-line sitter tillsammans med second-line, så du kommer få chansen att lära dig av dina kollegor och utveckla din IT-kompetens. Starkt meriterande är tidigare erfarenhet av IT-support, kundtjänster eller arbete där du get service eller arbetat med telefon som arbetsverktyg.Är det dig vi söker? Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Kravprofil
·      Gymnasial utbildning med IT-inriktning
·      Tidigare erfarenhet av teknisk support, t.ex. teknisk kundtjänst eller liknande
·      Intresse för datorer och teknik
·      Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska
Meriterande
·      Erfarenhet av serviceyrken, gärna inom tjänster som innefattar telefonvana
·      Erfarenhet av arbete med first-line, helpdesk eller IT-support
·      Erfarenhet av arbete i AD eller med fjärrstyrning


Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare. Tillträde omgående.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. 
Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 48 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 31582 i ämnesraden.
Kontakt
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 februari 2020
  • Ansök senast: 22 mars 2020

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024