Junior It-tekniker till servicedesk/helpdesk med intresse för god service

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är bemannings- och rekryteringsföretaget för akademiker i början av karriären och för dig som är mer erfaren. Vi erbjuder extrajobb och rekryteringar inom hela tjänstemannaområdet.

Om kunden:

Företaget tillhandahåller produkter och tjänster som ökar människors vardagssäkerhet och trygghet. Exempel är nyckelreturservice, spärrtjänst av förlorade kort, mobil och ID-handlingar, stöldmärkning och larm. Företaget tillhör en internationell företagsgrupp inom vardagliga säkerhettjänster som i nuläget återfinns i Norden och Östeuropa. Idag har de över 1 miljoner användare och fortsätter att växa.

IT-avdelningen stödjer verksamheten i Sverige, Finland och Norge. Du kommer arbeta på kontoret i Stockholm och ingå i ett team med mycket kunniga kollegor inom IT. Här är företaget där du ges chansen att utvecklas i ett mycket kompetent IT-team – du har drivet, energin och viljan att ge allt!

Som It-tekniker arbetar du i företagets servicedesk/helpdesk och stödjer medarbetare i olika IT-frågor. Du löser incidenter och beställningar som rapporteras till ärendehanteringssystemet. Det kan exempelvis vara användarsupport, applikationsförfrågningar eller datautrustning. Vid tyngre ärenden vidarekopplar du till någon av dina seniora kollegor.

Arbetsuppgifter:

Som It-tekniker arbetar du i företagets servicedesk/helpdesk och stödjer medarbetare i olika IT-frågor. Du löser incidenter och beställningar som rapporteras till ärendehanteringssystemet. Det kan exempelvis vara användarsupport, applikationsförfrågningar eller datautrustning. Vid tyngre ärenden vidarekopplar du till någon av dina seniora kollegor.

Profil:

- Yrkesutbildning inom Data/It. Gymnasiekompetens alternativt yrkeshögskola
- Erfarenhet av någon typ av IT-support
- Erfarenhet av support av Windowsklienter (Windows 7)
- Användarhantering i Active directory (meriterande)
- Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Personliga egenskaper:
Då personligt engagemang, glädje och positiv vilja värderas högt på företaget ser vi att du är en person som ser lösningar och inte problem. Du är en ”doer”, du brinner för att hjälpa andra och har ett genuint intresse för teknik. Din personlighet och positivt bemötande är minst lika viktigt som din kompetens inom IT.

Övrig information:

Start: Omgående
Omfattning: Heltid, Måndag-Fredag 08:00-17:00
Plats: Stockholm
Lön: Kontakt: Bravura, 08-40024050

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Mer info på extern webbplats
  • Mer info på extern webbplats , tillsvidare
  • Publicerat: 30 juli 2014

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024