Junior konsult inom automatiserade system för internlogistik till Kardex!

Arbetsbeskrivning

Har du ett stort IT och tekniskt intresse och gillar utmaningar? I rollen som Mjukvarukonsult hos Kardex kommer du att ha kontakt med både säljare och tekniker och arbeta ute på plats hos våra kunder. Du ser positiva utmaningar i att ha ett övergripande ansvar, sätta igång nya projekt och att ha ett tätt samarbete med Kardex kunder.

OM TJÄNSTEN
Som Mjukvarukonsult hos Kardex kommer du att vara med från införsäljningsstadiet av Kardex:s lösningar till implementering, test, och upplärning Du jobbar ute hos kunden och supporterar dina säljkollegor i deras arbete. Du ansvarar för att planera och genomföra implementeringen som du sedan testar. Under hela projektets gång är det du som är kundens huvudsakliga kontaktperson gällande mjukvaruimplementeringen och nätverksfrågor samt svarar på relaterade frågor och synpunkter.

Projekten varierar i storlek och längd men tar oftast mellan 2-3 månader. Du driver flera parallella projekt och har många kontaktytor både externt och internt. Du kommer att ha stor frihet under ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt.

ARBETSUPPGIFTER
Du ingår i ett nordiskt softwareteam om fyra andra mjukvarukonsulter, stationerade runt om i Norden. För att få bästa möjliga start i din nya roll får du en individuellt anpassad uppstartsutbildning samt en mer erfaren kollega som mentor. Du rapporterar till Regional Manager Software and Special Applications.

Då Kardex har kunder och system utspridda över hela Sverige och Norden kräver arbetet mycket resande och ett flertal övernattningar per vecka. Även arbete i de andra nordiska länderna förekommer. Du planerar självständigt ditt arbete och utgår antingen hemifrån eller från ett av våra kontor i Sverige.

Arbetet kommer i första hand att innebära:


* Pre-sales support till säljarna
* Projektkoordinering från start till överlämning till kund
* Implementering, test och utbilning
* Utföra teknisk support internt och till kund


För rollen krävs en positiv syn på nya utmaningar och att du tycker om att knyta nya kontakter i tillägg till att vårda befintliga kundrelationer. Kardex kärnvärden, som genomsyrar den dagliga verksamheten, är Teamwork, Passion, Pålitlighet och Respekt.

VI SÖKER DIG SOM
* Har stort intresse för IT


* Har minst ett års relevant arbestlivserfarenhet
* Har kunskaper inom nätverk, servrar samt installation av applikationer
* Har B-Körkort
* Har goda muntliga och skriftliga kunskaper i engelska då detta krävs med huvudkontoret i Tyskland
* Har god förståelse av norska och danska


Det är också viktigt att du har möjlighet att resa, ibland med kort varsel. Det är meriterande med kunskaper inom WMS (Warehouse management system) samt inom logistikområdet.

Som person är du lyhörd och service-minded och är en avslutare. Vi tror att du alltid har kunden i fokus, gillar att lösa problem i både stressiga och pressade situationer. Du driver ditt arbete och uppdrag målfokuserat och med engagemang. Du är noggrann och ansvarstagande i ditt dagliga arbete.

ANSÖKAN

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn04@academicwork.se under kontorstid. Ange gärna annonsid i ditt mail.

START: Enligt överenskommelse

OMFATTNING: Heltid, tillsvidare

ANNONSID: 14952721

PLATS: Du kan utgå från ett av Kardex kontor alt hemifrån. Resor förekommer, främst inom Sverige men även i Norden

KONTAKT: Rekryteringskonsult Maria Salling 0701-61 73 06 och rekryteringsadministratör Katarina Malm 08-562 467 42

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

LI

INFORMATION OM FÖRETAGET
Kardex Sverige AB är en del i Kardex Remstar International Group som är världsledande på automatiserade system för internlogistik och är fler än 1100 anställda i 30 länder varav 22st i Sverige. Behovet av att effektivisera internlogistiken ökar alltjämt och Kardex vänder sig mot i stort sett alla segment och erbjuder sina kunder alltifrån enskilda lagerautomater till stora system, integrerade mot t ex robotar och transportörer. Kardex sortiment innehåller bland annat Hissautomater typ Kardex Shuttle XP, Paternosterverk typ Megamat och Lektriever. Lagerkaruseller typ Kardex Horizontal samt mjukvaror såsom Power Pick 5000, Power Pick Global och Power Pick Office.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid Kontorstider, flex
  • Publicerat: 14 mars 2015

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Project Manager

Project Manager

18 april 2024

Audit Specialist and Transformation

17 april 2024

Användarsupport

16 april 2024