Junior lönekoordinator

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning
Är du en serviceinriktad person med siffersinne?
Har du kunskaper från att ha arbetat med Excel tidigare?
Då kan tjänsten som junior lönekoordinator vara rätt tjänst för dig!

PerformIQ söker för kunds räkning en junior lönekoordinator. Du kommer att i din roll få en ordentlig introduktion i arbetet för att sedan kunna vara behjälplig företaget under implementationen av deras nya CRM-system. Ditt primära fokus kommer vara att ha det operativa ansvaret över löneprocesserna samt stötta både ekonomi- och HR-avdelningen med lönerelaterade frågor. Du kommer även att hantera de svenska lönerna, ca 1000 löner. Som lönekoordinator kommer du utöver detta vara kontaktperson och kravställare gentemot en extern leverantör som företaget valt att outsourca sina löner till.

I rollen som lönekoordinator kommer du till exempel att:

• löpande administrera/rapportera arbetet och informationen mellan verksamhet och löneleverantören
• rapportera bonus- och provisionsunderlag till löneleverantören
• kontrollera samt analysera avvikelser samt löneunderlag
• besvara frågor från medarbetare gällande löner

Tjänsten passar dig som vill arbeta i en organisation som befinner sig i en innovativ fas och vill bidra till ett företags utveckling.


Krav på person
Vi söker dig som är noggrann och har en vilja att lära dig en ny roll.

För att lyckas i rollen som lönekoordinator krävs vidare:

• goda kunskaper i engelska samt svenska, både i tal och skrift
• datorvana
• goda kunskaper i Officepaketet, framför allt inom Excel

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från SAP-lön eller arbetet inom löneadministration, men det är inget krav. Vi ser att du som söker är en strukturerad person som har lätt för att lära dig nya system. Du är noggrann, självgående och har en förmåga att kunna anpassa din kommunikation efter mottagaren. I din roll som junior lönekoordinator kommer du att dagligen hantera känslig företagsinformation. Därför är det av stor vikt att du är en person med hög integritet.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som lönekoordinator.


Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Heltid under 6 mån
Arbetstid: 08.00 – 17.00
Plats: Kungsholmen, Stockholm

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ med stor möjlighet till vidare anställning direkt hos kundföretaget.
Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Alexandra Berg på telefonnummer 073-3537520.


Företagspresentation
Företaget har sedan 60 år tillbaka varit aktiva inom säkerhetsbranschen. Med en lyhördhet och förståelse för en föränderlig värld har de genom åren kunnat anpassa sina lösningar för att möta sina kunders behov. En stor del av företagets framgångssaga är att de arbetar brett. Deras kompetens sträcker sig från allt inom design till installation och service och innefattar alla sektorer, i alla storlekar inom alla områden både nationellt och internationellt.

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se

Sökord: ekonomi, löneadministratör, lön, ekonom, administratör, koordinatör, HR

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Lindmark

Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen

Caroline Gustafsson

Alexandra Berg

Sara Lindmark

Alva Grell

Mattias Söderberg

Petra Davidsson

Mattias Söderberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ Work AB Limhamn
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 25 juni 2017

Besöksadress

Hyllie Boulevard 11, Limhamn
None

Postadress

Hyllie Boulevard 11
Limhamn, 21532

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024