Junior Service Delivery Manager till multinationellt it-företag

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Om kunden:

Bravura söker för kunds räkning en flexibel och motiverad Service Delivery Manager till ett stort, internationellt it-företag.

Vår kund levererar globala lösningar för datadrift och nätverk. Deras innovativa lösningar inom IT och kommunikation levereras främst till offentlig verksamhet och multinationella företagskunder. I Norden drivs en leveransorganisation som växer på grund av ökad efterfrågan. Idag är man 5 personer i svenska SDM-gruppen, och söker nu en ny kollega omgående för att stärka gruppen. Med erfana kollegor som stöd har de nu möjlighet att ta in en junior kollega till denna tjänst då man kommer att få en god introduktion till arbetet.

Arbetsuppgifter:

Som Service Delivery Manager hos vår kund kommer du att vara kundens kontakt med bolaget externt, och spindeln i nätet internt för att allokera och koordinera resurser till varje kund. Du ansvarar för att man hos varje kund uppfyller dess specifika leveransvillkor och servicenivå. Du förstår och kan förutse varje kunds befintliga och framtida behov, och är ansvarig för vinstmarginalen hos varje kund. Detta kräver både förståelse för den produkt och service du levererar, och en förståelse för intäkter och kostnader.

Tjänsten kommer att inkludera resor, främst inom Europa, ca 1-3 dagar per månad.

Profil:

- Teknisk eftergymnasial utbildning.
- ITIL-certifiering, eller förståelse för processer och vad ITIL handlar om.
- Breda kunskaper inom ICT-system.
- Erfarenhet av projektledning inom IT.
- God kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska och engelska.
- Goda kunskaper i tyska är meriterande.


Personliga egenskaper

Vi tror att du som söker är en ansvarstagande och engagerad person med övergripande teknisk förståelse kombinerat med ett intresse för affärer. Du motiveras av att utvecklas i ett dynamiskt klimat med snabba förändringar och nya utmaningar från dag till dag. Internationella miljöer och storföretag hanterar du med lätthet, och har förmågan att lokalisera resurser och behov på alla nivåer inom större organisationer.

Övrig information:

Start: Omgående, enligt överenskommelse.
Plats: Centrala Malmö.
Lön: Enligt överenskommelse.
Kontakt: Bravura, tel. 040-617 0550

Sökord: service delivery manager, kundansvarig, systemförvaltare, projektledare, ITIL, incident management, drift, infrastruktur, nätverk, kommunikation, heltid, Malmö, tillsvidare.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Publicerat: 14 juni 2013

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


4 december 2023

Tjänst, Konsultuppdrag

Tjänst, Konsultuppdrag

2 december 2023

1 december 2023

IT-koordinator

IT-koordinator

1 december 2023