Junior servicedesk-medarbetare till Proact!

Junior servicedesk-medarbetare till Proact!

Arbetsbeskrivning

Är du i början av din karriär och söker ett arbete där du får användning för din servicekänsla och intresse för IT? Då har du chansen att utvecklas hos en av Europas ledande företag inom datacenter och molntjänster, nämligen Proact! Vi söker dig som trivs med serviceyrket, sprider energi och vill arbeta i en roll med många kontaktytor. Du får chansen att utvecklas både i din egen roll och inom organisationen. Proact erbjuder en variation av karriärmöjligheter för den som har intresset att vidareutvecklas inom företaget. Låter detta som något för dig? Läs vidare!

OM TJÄNSTEN
Proact är Europas ledande fristående integratör inom datacenter och molntjänster och levererar verksamhetsnytta genom att hjälpa företag och myndigheter över hela världen att minska risker, sänka kostnaderna men framförallt leverera flexibla, tillgängliga och säkra IT-tjänster. Du erbjuds en utvecklande roll i ett team om 13 kollegor med god sammanhållning och fokus på att ge den bästa servicen till företagets kunder, interna medarbetare och leverantörer.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Proact.

ARBETSUPPGIFTER
Proacts supportenhet i Stockholm är uppdelad på två tekniska nivåer. Du kommer att tillhöra nivå 1 och är den första som tar emot supportrelaterade ärenden från kunder, leverantörer och interna medarbetare. De enklare ärendena kommer du att kunna lösa själv medan de lite mer komplexa tekniska problemen kommer förmedlas vidare till nivå 2 med din hjälp. Proact ser supportenheten som en väg in i företaget och ett sätt att lära känna dess produkter, interna strukturer samt externa kontaktytor.

Du kommer till exempel att:


* Ta emot inkommande felanmälningar och larm från kunder via mail, telefon och monitoreringsplattformer samt registrera och kategorisera dessa i ärendehanteringssystemet
* Ge support till säljorganisationen gällande avtal, ta fram rapporter etc.


Tjänsten passar dig som är i början av din karriär och som har ett intresse för service och att lära dig mer om IT. Hela supportenheten präglas av ett nära samarbete där alla hjälper varandra. Det råder en nära sammanhållning och det är högt i tak. John som kommer att vara din närmsta chef är mån om att kommunikationen i teamet fungerar bra och att du känner att du kan fråga om allt, vad det än gäller.

VI SÖKER DIG SOM
* Har en avklarad gymnasieutbildning


* Har arbetslivserfarenhet inom service och administration
* Har goda kunskaper i Officepaketet
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då båda språken används i arbetet


I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, både för att du ska lyckas och trivas så bra som möjligt i rollen. De personliga kompetenser vi kommer fokusera på är:


* Samarbetsförmåga
* Strukturerad
* Ansvarstagande
* Serviceinriktad


ÖVRIG INFORMATION


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, Kontorstider 8-17
* Placering: Stockholm, Kista
* Kontaktuppgifter: Rekryteringskonsult Johanna Sörell, johanna.sorell@academicwork.se
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Proacts önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn5@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


INFORMATION OM FÖRETAGET
Proact är Europas ledande fristående integratör inom datacenter och molntjänster. Genom att leverera flexibla, tillgängliga och säkra IT-lösningar och tjänster, hjälper de företag och myndigheter att minska risker och kostnader och samtidigt öka flexibilitet, produktivitet och effektivitet. Proact har genomfört över 5000 framgångsrika projekt runt om i världen, har mer än 3500 kunder och hanterar för närvarande över 100 petabyte information i sitt moln. Företaget har över 850 medarbetare i 15 länder i Europa och Nordamerika, varav drygt 100 medarbetare arbetar på kontoret i Kista. Proact grundades 1994 och moderbolaget Proact IT Group AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 1999 (under symbolen PACT).

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 februari 2020
  • Ansök senast: 13 mars 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Technical Support Specialist

Technical Support Specialist

28 maj 2024

27 maj 2024