Juristassistent till Linklaters Advokatbyrå

Arbetsbeskrivning

Om verksamheten

Linklaters lämnar juridisk rådgivning till världens ledande företag, finansiella institutioner och statliga organisationer i deras mest komplexa transaktioner och ärenden. Med 29 kontor i de främsta affärs- och finanscentra, levererar Linklaters en unik service till klienter över hela världen. Linklaters är den enda ledande globala advokatbyrån med lokal närvaro i Norden. Läs mer om Linklaters: www.linklaters.com

Arbetsbeskrivning

Är du strukturerad, ordningsam och har lätt för att inge förtroende? Är du en driven lagspelare som söker en ny spännande utmaning? Har du dessutom ett intresse för juridiska frågor och näringsliv? Vad bra, fortsätt läsa!
Som assistent hos Linklaters kommer du att arbeta brett mot hela verksamheten med administrativa och assisterande uppgifter. Du kommer bland annat ta hand om dokumenthantering, översättningar, mötes- och reseplanering, bevakning av mail och kontakt med klienter via telefon. Du kan även delta i forum och planering av projekt.


Vem är du?

Vi söker dig som har minst ett par års erfarenhet från administration eller som assistent. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning.
Mycket goda kunskaper i engelska är ett krav och du ska vara skarp på att formulera dig i både tal och skrift. Som person är du lyhörd, prestigelös, lösningsorienterad och strukturerad. Du trivs i en högpresterande miljö med högt tempo och ser en ära i att leverera service av högsta kvalitet. Vidare är du duktig på att kommunicera och har ett professionellt förhållningssätt.
Du använder Officepaketet (Word och PowerPoint) med lätthet och kanske till och med är den som lär ut nya knep och genvägar till dina kollegor.


Du erbjuds

Tjänsten är en heltidstjänst där du blir direktanställd hos Linklaters. Din arbetsplats kommer vara i deras ljusa och fina kontor beläget mellan Konserthuset och MOOD Stockholm. Linklaters värnar om sina anställda och erbjuder bland annat subventionerade luncher och friskvårdsbidrag utöver ett stimulerande och utvecklande arbetsklimat.
I denna rekryteringsprocess samarbetar Linklaters med Jurek Rekrytering & Bemanning. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Nina Grundström på nina.grundstrom@jurek.se alt. telefon: 0708-955982. Urvalsprocessen sker löpande och du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Alexandersson
0733 330010
Louise Nilsson

Thomas Eklöf

Sara Molin
0766-331445
Ulriikka Uittomäki

Malin Alexandersson

Malin Sjöström
0709-721470
Paulina Stjernström

Karin Tranaeus
0769497962
Caroline Frödén
0766 33 14 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 15 december 2016

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Administratör till Planstöd

Administratör till Planstöd

15 maj 2024