Kanslichef, kommun

Arbetsbeskrivning

Livskraft, äkthet och närhet är kärnvärden i Härjedalens kommun

Livskraft - företagsamhet, nyfikenhet och utvecklingslust präglar näringsliv skolor, byar och föreningar. Äkthet - med naturen, kulturen och traditionen som utgångspunkt står Härjedalen för kvalitet, kunnande och hållbar utveckling. Närhet - Härjedalen ska präglas av värme, öppenhet och tolerans. Här får du möjlighet att göra skillnad och hjälpa andra.

Härjedalen är en av Sveriges till ytan största kommuner med gott om plats för varje invånare. Medborgarhuset med kommunförvaltningen ligger i Sveg. För att det ska vara nära till kommunal service finns även tre lokalkontor i kommunen. Som arbetstagare erbjuds du både friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. I Härjedalen finns fjäll, sjöar och skogar. Oavsett om du är intresserad av sommar- eller vinteraktiviteter finns här stora möjligheter året om. Du hittar mer information om kommunen på www.herjedalen.se




ARBETSUPPGIFTER
Härjedalens kommuns organisation består av fem olika förvaltningar: Kommunledningsförvaltningen, Förvaltningen för bildning, fritid och kultur, Samhällsbyggnadsförvaltningen, Miljö- och byggförvaltningen och Socialförvaltningen. Aktuell tjänst finns inom Kommunledningsförvaltningen med kommunchefen som närmaste chef. Inom den förvaltningen finns också Ekonomi, Personal, IT, Näringsliv, Arbete och Aktivitet.

I rollen som Kanslichef har du idag 12 underställda medarbetare inom områdena telefoni/växel, nämndsadministration, arkiv, vaktmästeri, samt sekreterare och registrator. Medarbetarna finns på orterna Sveg, Ytterhogdal, Hede och Funäsdalen. Förutom att tjänsten innebär verksamhets- och resultatansvar, utvecklingssamtal och lönesättning är du den som ansvarar för ärendeberedning inför olika möten, med såväl tjänstemän, politiker som kommuninvånare. Kansliet har en samordnings- och servicefunktion med ansvar för dokumenthantering och genomför planerings- och utredningsarbete av övergripande och allmän karaktär. Du ingår i kommunens ledningsgrupp och rapporterar direkt till kommunchefen.


KVALIFIKATIONER
Du har relevant utbildning från högskola, gärna med inriktning på arbete inom offentlig förvaltning. Du har erfarenhet av att ha tjänstgjort inom kommunal verksamhet och i arbetsledande ställning.
Vi sätter stort värde på dina kompetenser där leda och följa upp arbetet är en förutsättning. Det är också viktigt att du kan stå fast vid principer och värderingar, informera, kommunicera och presentera såväl inom organisationen som till politier och kommuninvånare. Du har en mycket god svenska såväl i tal som i skrift och din förmåga att skriva och rapportera är mycket god. Vidare har du också en god analytisk förmåga, lär dig och kan snabbt sätta dig in i nya uppgifter. Att planera, organisera, följa instruktioner och procedurer är också av stor betydelse i den här rollen. Du har B-körkort.
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas.
Tillträde enligt överenskommelse.
Du söker tjänsten genom att göra en fullständig registrering på experis.se, id nummer 92 85 41, så snart som möjligt, dock senast 2014-06-09. Intervjuer kan ske före ansökningstidens slut.
Kontaktperson
Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på 070 - 377 20 63


ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Härjedalens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi avsäger oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till offentligajobb.se. eller tel nr 0771-704704.

Kontaktpersoner på detta företaget

Resurskoordinator Torbjörn Bergman

Arbetsförmedlingschef Eva Bäck

VISION Catarina Månsson
0680-163 52
Kommunchef Inger Lagerquist
0680-177 22
Kommunchef Inger Lagerquist
0680-177 22

Sammanfattning

Besöksadress

84280 SVEG
None

Postadress

Medborgarhuset
SVEG, 84280

Liknande jobb


Kanslichef

Kanslichef

15 februari 2024

Kanslichef

3 oktober 2023

Kanslichef

Kanslichef

15 juni 2023

Chef för kansli- och kommunutvecklingsenheten

Chef för kansli- och kommunutvecklingsenheten

12 april 2023