Arbetslivsinstitutet.se

Kanslichef till Gislaveds kommun


1 platser Tillsvidare Heltid Enligt Överenskommelse Heltid tillsvidareanställning

Om verksamheten

I Gislaveds kommun vill vi tänka nytt och göra det utifrån dem vi är till för, våra kommuninvånare. Med 2500 medarbetare som alla bidrar till vår mångfald är vi en dynamisk kommun i framkant. Vi tror på balans mellan arbete och fritid. Samla ny energi i pisten i Sydsveriges största skidanläggning eller upplev vårt mångsidiga kulturliv – här finns något för alla.
I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet.

Tjänsten är placerad vid kommunstyrelseförvaltningen och avdelningen för verksamhetsstöd, som är en av fyra avdelningar. En ny organisation träder i kraft den 1 januari 2017 och då bildas en kanslienhet under avdelningen för verksamhetsstöd.

Avdelningen är en stödfunktion och har som uppdrag att stödja chefer och verksamheter så att de kan driva utveckling och ta sitt ansvar, Funktioner och kompetensområden inom avdelningen är, förutom kansli med stödet till förtroendevalda, kommunikation och information, medborgardialog, kvalitet och verksamhetsutveckling, digitalisering och strategisk IT, säkerhetsarbetet och internt skydd.


Arbetsbeskrivning

Som kanslichef har du verksamhets-, personal och ekonomiansvar för kanslienheten. Du ansvarar för kommunaljuridiska frågor och utredningar samt ger råd och stöd till hela organisationen i dessa frågor. Inom enhetens ansvarsområde driver du och genomför utredningar och projekt. Vidare ansvarar du för valnämndens arbete med allmänna val, val till EU-parlamentet och folkomröstningar samt för valnämndens organisation, kansli och budget. Ditt huvudmål och inriktning är på de offentligrättsliga frågorna och kommunaljuridik och därmed kunna tolka lagstiftningen inom det kommunalrättsliga. Som verksamhetsansvarig ansvarar du för att utveckla kanslienheten för att nå uppsatta mål.

Din roll kräver att du samordnar, driver, utvecklar och följer upp kommunens gemensamma processer för dokument- och ärendehantering samt driver detta utvecklingsarbete. Det ingår även att delta i kommunens informationssäkerhetsarbete och i det ha ett utvecklings- och samordningsansvar för vårt arbete med processkartläggningar som också utgör grund för övrig verksamhetsutveckling och kvakitetsarbete. Du är även sekreterare i kommunfullmäktige och i valnämnden.

I ditt ledarskap är du en omvärldsorienterad person som är trygg i att driva nya projekt och processer framåt både på ett nyskapande och klokt sätt.


Vem är du?

För att bli framgångsrik i rollen söker vi dig som har en jur.kand. med inriktning mot kommunalrätt och/eller förvaltningsrätt samt ca 5-7 års erfarenhet av liknande arbete. Vi ser även att du kan ha läst statsvetenskap och inriktat dig mot juridik. Du bör ha drivit eller varit delaktig i utvecklingsarbete sedan tidigare, och därmed ha erfarenhet av att hantera och driva processer och rutiner i organisationen. Du har erfarenhet av ledande befattning där du kan motivera, leda och utveckla organisationen och din personal. Du har god förmåga att se helheten i arbetsprocesser och har en lång planeringshorisont. Har du erfarenhet från kommunal verksamhet ser vi det som meriterande.

Som person bör du vara drivande och utvecklingsorienterad, men samtidigt ödmjuk och tålmodig inför komplexiteten i verksamheten. Du är trygg i din kompetens och erfarenhet samt trivs i såväl det operativa som i det strategiska arbetet. Du har ett genuint intresse för planering och effektivisering samt erfarenhet av att utveckla styrprocesser. Vidare är du en person som är kommunikativ och som har vana att arbeta verksamhetsnära och självständigt. Du är duktig på att samarbeta och vet hur du motiverar till förändring. Du uttrycker dig väl i tal och skrift.

Nyckelord i ditt sätt att leda och utveckla verksamheten är dialog, tillit, trovärdighet och tillgänglighet.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

B- körkort är ett krav.



Du erbjuds

Du erbjuds ett arbete i ett utvecklingsinriktat team som präglas av framåtanda, engagemang och kunskap samt en arbetsgrupp med lång erfarenhet och kompetens. Vill du vara med på en utvecklingsresa för att möta framtidens möjligheter och krav i en organisation som kännetecknas av transparens/öppenhet, fokus på dem som kommunen är till för, effektivitet, rättssäkerhet och ett gott bemötande ska du söka tjänsten som kanslichef! Du är en viktig funktion där ditt arbete och engagemang berör många medarbetare och medborgare i kommunen.

I denna rekrytering samarbetar vi med Jurek Rekrytering & Bemanning, varför du vid frågor är varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Holmberg under veckorna 25-30 på [email protected] alternatativt 0761835524 och därefter Charlotta Isacson på tel.nr 0766-331448 alternativt via mail: [email protected] Då urvalet sker löpande är du välkommen med din ansökan redan idag via www.jurek.se.



Lön:

Enligt ö.k

Sista ansökningsdag

16 september

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Alexandersson
0733 330010
Louise Nilsson

Thomas Eklöf

Sara Molin
0766-331445
Ulriikka Uittomäki

Malin Alexandersson

Malin Sjöström
0709-721470
Paulina Stjernström

Karin Tranaeus
0769497962
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Sara Molin
08-52501818
Hanna Jakobsson

Sara Peteh

Malin Alexandersson
0733-330010
Karin Tranaeus

Malin Alexandersson
0733330010
Louise Nilsson

Sara Molin

Malin Sjöström

Sara Peteh
0766-354107
Malin Sjöström
0709721470
Thomas Eklöf

Malin Sjöström

Nina Grundström
0708955982
Thomas Eklöf
+46766331403
Ulriikka Uittomäki

Nina Grundström

Caroline Frödén
0766-331444
Karin Tranaeus

Nina Grundström
070955982
Sara Peteh

Paulina Stjernström

Victoria Dall

Nina Grundström
0708-955982
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Petronella Wilse

Helena Centerblad
0707499963
Maria Holmberg
0761-83 55 24
Malin Alexandersson

Charlotta Isacson
0763-33 14 48
Caroline Frödén

Helena Centerblad
0707-49 99 63
Maria Holmberg

Malin Sjöström
0709721470
Caroline Persson
0766-33 14 46
Helena Centerblad

Charlotta Isacson

Emily Beijer
0700-22 05 76
Niklas Westberg

Karolina Wahlström

Caroline Persson
0766-331446
Emily Beijer

Maria von Sterneck

Lena Lindberg

Helena Woodcock

Helena Woodcock
0733-109585
Nina Grundström

Karolina Wahlström

Caroline Frödén
0766 33 4444
Sara Molin
0766-331445
Victoria Dall

Petronella Wilse

Helena Centerblad

Charlotta Isacson

Karolina Wahlström
0762-97 87 95
Gunilla von Gegerfelt
0739-88 85 94
Karin Tranaeus

Charlotte Brasch
0731-42 50 64
Helena Centerblad
Helena Centerblad
John Rembeck
0737-714500
My Andersson

Nina Grundström

Charlotte Brasch

Pernilla Svensson

John Rembeck

Sara Molin

Karin Tranaeus
0769497962
Victoria Dall

Gunilla von Gegerfelt

Maria Holmberg

Anna Kjellvi

Anna Kjellvi

Linn Eklund
073-6120555
Nina Grundström
0708955982
Maria von Sterneck
073-70 771 70
Linn Eklund
0736120555
Parissa Keyassa

Linn Eklund
073- 6120555
Malin Sjöström

Paulina Stjernström

Anna Kjellvi
0737452966
Karolina Wahlström
0762978795
Gunilla von Gegerfelt
073 988 85 94
Petronella Wilse
0739237175
Gunilla von Gegerfelt
073-988 85 94
Nina Grundström
0708-955982
Joakim Folmer-Hansen

Emelie Wijk
0766-331441
Gunilla von Gegerfelt
073-9888594
Pernilla Svensson
0706-808001
Joakim Folmer-Hansen

Niklas Westberg

Gunilla von Gegerfelt
0739888594
Caroline Frödén

Helena Centerblad
0707 49 99 63
Anousheh Abuhamzeh

Helena Woodcock
0733-109686

Ansök

> Sista ansökningsdatum: 16 September 2016
Ange referens: 3763
Övrigt: Vi föredrar ansökningar via webben

Jurek Rekrytering & Bemanning

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Kanslichef till Gislaveds kommun Jurek Rekrytering & .. 12 September 2016 Kanslichef till Gislaveds kommun
Sektorchef Leksands kommun 10 October 2016 Sektorchef
Kanslichef Hällefors kommun 18 January 2017 Kanslichef
Uppdrag som kanslichef till kommun i söderort Jurek Rekrytering & .. 19 January 2017 Uppdrag som kanslichef till kommun i söderort