OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kanslichef
Hörby kommun med 15 000 invånare ligger mitt i Skånes hjärta och samtidigt på bekvämt avstånd till Malmö och Köpenhamn. Hörby är en gammal handelsort och vi som bor eller arbetar i Hörby är stolta över vår stad med dess fördelaktiga boendemöjligheter och kultur- och fritidsutbud. Här har man nära till natur och tack vare goda kommunikationsmöjligheter är city-livet, service och bekvämligheter aldrig långt borta. Kommunen erbjuder en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Att arbeta inom Hörby kommun handlar i första hand om att ge service till våra medborgare.
Vi arbetar aktivt med att vara en god arbetsgivare med bra anställningsvillkor, arbetsmiljö och utvecklingsmöjligheter. Vi är måna om att ha kvalitet i våra verksamheter och utvecklingsarbete pågår. Vi förväntar oss att alla medarbetare är följsamma till kommunens värdegrund och vi ska alltid arbeta med medborgaren i centrum.
Hörby kommun är i ett spännande förändringsarbete och Kommunledningsförvaltningen söker nu en avdelningschef till den nystartade avdelningen för kansli- och ledningsstöd. Syftet med den nya avdelningen är att få en bättre anpassad förvaltning med en större förmåga att stödja den politiska beslutsprocessen och verkställa den politiska ledningens beslut.
Som kanslichef har du ett mycket viktigt uppdrag. Du leder och fördelar arbetet på avdelningen och jobbar aktivt med att stärka teamets samarbete. Du kommer att ha personalansvar för medarbetarna på avdelningen samt ett helhetsansvar för ärendeberedningsprocessen. I detta ansvar omfattas registrators- och arkivfunktionerna. Du leder och genomför utredningar för kommunstyrelsens räkning inom styrelsens ansvarsområde på kommunchefens uppdrag.
Uppdragsgivare: Hörby kommun
Ort: Hörby
Omfattning: Heltid
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom juridik, statsvetenskap eller likvärdig utbildning i kombination med grundläggande kunskap i kommunalrätt. Du förstår hur en politiskt styrd verksamhet fungerar och har lång erfarenhet av att jobba inom kommun, landsting eller region. Du har en mycket god förståelse för beredning- och ärendehantering inom kommunal verksamhet och kan snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Har du tidigare erfarenhet av chefstjänst eller personalansvar är detta meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du en stark ledare med en mycket god motivations- och kommunikationsförmåga. Du är bra på att planera och prioritera, och är duktig på att skapa ett sammansvetsat team.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Sista ansökningsdag: I denna rekrytering samarbetar vi med Proffice. Välkommen med din ansökan via Proffice rekryteringssystem senast den 19/6-2016.
För information: För frågor kontakta Rekryteringskonsult Eleonora Cronholm, eleonora.cronholm@proffice.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Elin Thor
MArcus Möller
Liv Hedström
Pernilla Keusch
Linda Hulthén Büchler
Karin Alexandersson
Maria Ahl
Albin Hillbom
Emelie Petersson
Patrik Schultzèn