OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.
Hälso- och sjukvården är Region Värmlands största verksamhet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Vi driver 30 vårdcentraler med mödra- och barnhälsovård och många andra specialistmottagningar. I Värmland finns akutsjukhus i Arvika, Karlstad och Torsby.
Om verksamheten
Psykiatrisk öppenvård Karlstad ska ge god psykiatrisk vård till de svårast sjuka och ska så långt som möjligt ses som en del av närsjukvården och erbjuda vård och behandling i patientens närmiljö.
På den psykiatriska öppenvårdsmottagningen i Karlstad finns tre mottagningar och som kanslist arbetar du tillsammans med vårdadministratörer och övrig personal inom verksamheten.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en medarbetare som vill arbeta som kanslist i en spännande roll med varierade arbetsuppgifter. Du möter dagligen både patienter och kolleger i ett omväxlande och viktigt arbete där du är med och bidrar till patientsäkerhet.
Arbetet som kanslist innebär till exempel att ta emot och registrera patienter i receptionen, kalla patienter via telefon till besök samt hantera ombokningar. Det kan även innebära att sköta beställningar och uppackningar av personalkläder. Det finns möjligheter till att ha olika ansvarsområden, till exempel avbokningar vid personalfrånvaro och att du är behjälplig vid frågor från personal inom verksamheten, förutom sedvanlig kassa/receptionsarbete.
Kvalifikationer
Du ska ha gymnasial utbildning. Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom Hälso- och sjukvård eller har annan relevant arbetserfarenhet.
Du är flexibel, initiativrik, noggrann, har ett gott bemötande och en god samarbetsförmåga. Du trivs med att ge bra service till både patienter och medarbetare inom verksamheten. Vidare värdesätter du ett gott samarbete med dina kollegor. Du är ett av våra ansikten utåt och ska kunna sköta kontakter med våra patienter och intressenter på ett smidigt och bra sätt.
Urval och intervjuer kommer ske fortlöpande under annonseringsperioden så välkommen med din ansökan redan idag!
https://www.regionvarmland.se/berattelser
Övrigt
I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.
Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.
Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.