Karriärcoach

Karriärcoach

Arbetsbeskrivning

Karriärcoach till Nordisk Kompetens

Nordisk Kompetens är Norrbottens största omställningsleverantör. Nu i och med de uppsägningar som förekommer behöver vi stärka vår kompetens med några erfarna omställningscoacher. Nordisk Kompetens arbetar med omställning för Trygghetsstiftelsen TSn, Trygghetsfonden TSL, Sobona (fd KFS), TRS, TRR. Vi arbetar även som leverantör åt Arbetsförmedlingen med tjänsten Stöd och matchning för Arbetsförmedlingen. Nordisk Kompetens arbetar även med Bemanning och Rekrytering. Vi är trippelcertifierad av Almega inom omställning, bemanning, rekrytering och använder verktyg som JTI, Matrigma, Ascend, MAPX, MAP, Match V, MINT. Vi är även leverantör inom organisationsutveckling med chefnätverket Close där 60 företag i Norrbotten är ansluta och inom kort leverantör även i Västerbotten.

Korta fakta om jobbet

Omfattning: Heltid- Deltid

Varaktighet: 6 månader eller längre

Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning, underkonsult

Kvalifikationer

Arbetslivserfarenhet

Skall krav-

• Jobbcoach/Utbildningscoach - med minst 3 års erfarenhet, vi kan inte anställa utan detta, då våra leverantörer kräver det.
• Akademisk utbildning minst 3 år- inom beteendevetenskap/personal och arbetsliv/sociologi, studie-yrkesvägledare eller liknande

Krav

• B - Egen bil krävs
• Vi vill att du har goda IT kunskaper

Om jobbet

På Nordisk Kompetens får vi människor, företag och organisationer att utvecklas och växa - tillsammans formar vi framtiden! Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig kontaktperson som står i annonsen. Vi är ledande inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns på flera orter i landet. Vi har attraktiva karriärvägar och utvecklar hela tiden nya, spännande tjänster. Hos oss är du med och bidrar till att fler människor får jobb och att arbetsgivare kan stärka sin konkurrenskraft. Vi får människor, företag och organisationer att utvecklas och växa – tillsammans formar vi framtiden. Vi söker nu en eller flera karriärcoacher till vårt team! Nordisk Kompetens skapar möjligheter för individer i arbetslivet där vi stöttar medarbetare, arbetsgivare och fack vid förändring. Vi är en partner när företaget står inför att utveckla personal, växla eller minska personal. Nordisk Kompetens befinner sig i en spännande fas där det sker en utveckling över hela Sverige. Vi söker nu karriärcoach till Jokkmokk och Haparanda. Vill du vara med på vår resa? Vi söker dig som har eget företag och vill vara vår samarbetspartner eller projektanställd. Vad blir dina arbetsuppgifter? I rollen som karriärcoach arbetar du konsultativt med att coacha, stödja och vägleda personer i olika förändrings- och omställningsfrågor. Ditt uppdrag riktar sig främst mot individer, men kan också vara för organisationer, grupper samt chefer. Tjänsten innebär att, coacha de deltagare som du får ta hand om till ny sysselsättning. 90 % av våra deltagare går i ny sysselsättning betydligt snabbare än maxtiden i programmet. Vad vi söker Vi söker dig som är erfaren coach och kan börja inom kort, du får gärna driva eget företag eller ta en projektanställning. Du har också god vana att coacha och stötta kollektivarbetare och/eller tjänstemän. Som egen företagare skall du inneha F-skattsedel.

Skall krav: Att du har:

• Akademisk utbildning inom beteendevetenskap/personal och arbetsliv/sociologi eller liknande

• Minst tre års arbetslivserfarenhet samt har arbetat som coach i sammanlagt tre år under de senaste fem åren

• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

• Meriterande är om du har någon licens inom personlighetstester samt coachcertifiering

Personliga egenskaper För att trivas i rollen är du en person som är van att självständigt driva ditt arbete framåt. Du är en förtroendegivande person som har god förmåga att inspirera, stötta och motivera din omgivning. Du stimuleras av att arbeta självständigt i en resultatorienterad organisation. Du har god kännedom om arbetsmarknaden och kunskap om andra funktioner i samhället såsom exempelvis AF, A-kassan, AGB och CSN. Vidare ser vi att du är en lösningsorienterad och innovativ person eftersom rollen kräver lyhördhet för deltagarens förutsättningar och utmaningar.

Tillträdesdag Enligt överenskommelse Information

Övrigt- Vi anställer så fort vi hittar rätt kompetens som uppfyller skall kraven.

Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Mariam Al-zamami, mariam@nordiskkompetens.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordisk Kompetens
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 april 2020
  • Ansök senast: 30 maj 2020

Liknande jobb


Handledare

2 april 2024

1 april 2024