Kategoriansvarig IT till SKL Kommentus Inköpscentral

Arbetsbeskrivning

Det finns flera bra anledningar till varför det är intressant, roligt och utmanande att arbeta på SKL Kommentus. Den främsta är att vi alla på företaget har ett viktigt uppdrag – att erbjuda offentlig sektor avtal och tjänster inom inköp och HR. För oss är hållbarhet, samhällsnytta och kvalitet centrala nyckelord. Och vår vision är att vara offentlig sektors mest värdeskapande samarbetspartner. Vi är måna om våra medarbetare och strävar efter att bli Sveriges bästa arbetsplats och hoppas att du vill bidra till att vi når dit.

Jobbar du idag som strategisk inköpare, inköpare, upphandlare, KAM, kravställare eller projektledare inom kategori IT-produkter och tjänster? Eller har du arbetat i en IT-verksamhet där du ansvarat för att applicera, förvalta och styra avtalens leverans? Bra, vi söker en ny medarbetare med erfarenhet från IT-området som vill att ta nästa steg i karriären och sin fortsatta utveckling.

Ta chansen att påverka framtiden!

Tjänsten
Som kategoriansvarig inom IT-produkter och tjänster hos oss får du en spännande roll där du ansvarar för att utveckla och förvalta ett antal ramavtal inom kategorin. Du har ett helhetsansvar för din kategori inklusive budget- och lönsamhetsansvar och där fokus är att tillse största verksamhetsnytta hos våra kunder; SKLs medlemmar. Tillsammans med kategorichef tar du fram en strategi och plan för din kategori. Du ansvarar för pris- och sortimentsstrategi på avtalsnivå, avtalsuppföljning och prognoser, leverantörsstyrning samt andra aktiviteter som hör till kategorin. Vidare utvecklar du processer och verktyg för effektiv implementering av nya avtal och erbjudanden. Du är också ansvarig för kontakter och förhandlingar med nationella och internationella leverantörer inom din kategori.

Erfarenhet
Du ska ha minst tre års arbetslivserfarenhet med ansvar för att leda och driva avtalsrelaterade uppgifter inom IT- området. Det är mycket viktigt att du förstår hur marknaden fungerar och parternas olika funktion och behov – så att du kan utveckla de olika ramavtalens tjänst- eller produktsortiment.

Kvalifikationer
• Relevant eftergymnasial utbildning och inköpsrelaterade kurser
• God förhandlingsvana
• God förmåga att formulera dig på svenska i tal och skrift
• Goda kunskaper inom MS Office, särskilt Excel och Powerpoint
• Meriterande om du har erfarenhet av arbetsledande positioner och uppdrags- eller projektledning

Profil
För att lyckas i ditt arbete är du kund- och leverantörsorienterad och en god kommunikatör då en stor del av arbetet bygger på att utveckla ramavtalen i samråd med kunder och leverantörer. Du drivs av att göra affärer och gillar att skapa resultat. Vidare är du analytisk med god social kompetens. Du ska gilla förändringar och vilja delta i avdelningens förändringsresa. Gillar du dessutom nytänkande och kreativitet kommer du att trivas bra hos oss.

I urvalsprocessen kommer stor vikt att läggas vid de personliga egenskaperna.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om SKL Kommentus
SKL Kommentus-koncernen består av tre bolag; SKL Kommentus, SKL Kommentus Inköpscentral och AffärsConcept. SKL Kommentus AB är moderbolaget och däri ligger också vår mediaverksamhet. Totalt har koncernen ca 90 anställda. Läs mer om vår verksamhet på vår webbplats www.sklkommentus.se

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-ansvarig Daniel Yousefi
08 709 59 93
Marknadschef Conny Callin
08 709 59 17
HR-ansvarig Daniel Yousefi
087095993
Affärsområdeschef Ramavtal Olof Molander
087095953
Affärsområdeschef Ramavtal Olof Molander
08 709 59 53
Kkategorichef Mia Friari Söderholm
08-709 14 40
Kategorichef Mia Friari Söderholm
08-709 59 82
Upphandlingschef Kiarash Kaffashpour
08 709 55 37
Tf chef Inköpsservice Katariina Virkkunen
08-709 59 73

Sammanfattning

Besöksadress

,
None

Liknande jobb


Senior buyer

30 maj 2024

Taktisk inköpare

Taktisk inköpare

30 maj 2024

Projektinköpare till HydraSpecma i Örnsköldsvik!

Projektinköpare till HydraSpecma i Örnsköldsvik!

30 maj 2024