Kategoriansvariga till OneMed

Arbetsbeskrivning

OneMed is a leading European distributor of medical supplies and healthcare related services, serving both public and private customers with reliable, high-quality products in medical supplies, devices and equipment. OneMed is present in 12 European countries and has approximately 700 employees. Over the last few years, OneMed has consolidated its market position. Turnover has grown from approximately €150m in 2006 to nearly €400m in 2015. By combining a comprehensive product range with a broad solution offering within purchasing, logistics, administration, IT support, education, product range optimization and ordering procedures OneMed is able to become a true partner to the customers and in collaboration improve the quality of care and thus lowering the total cost of care. For healthcare providers striving to improve their operations and reduce inefficiency, OneMed is the natural partner. For further information visit our web site www.onemed.com

OneMed står inför spännande utmaningar på hela den europeiska marknaden som gör att vi nu behöver stärka upp vårt team med flera Kategoriansvariga till Malmökontoret. Vill du vara med och utmanas och utvecklas med oss? Då ska du söka tjänsten idag!

Vad ingår i dina arbetsuppgifter?

Du är ansvarig för att sätta kategoriplaner inom ditt ansvarsområde i linje med de finansiella målen för hela koncernen vilket innebär att öka försäljning och lönsamhet. Det innebär att kategoriplanen stödjs av en inköpsstrategi, leverantörsval och leverantörsförhandlingar inklusive egna varumärken och agenturer. Du ansvarar för kategorins utveckling och implementering på våra marknader.

Vem trivs här?

Vi söker dig som har adekvat utbildning inom Ekonomi/Marknadsföring eller Inköp/Logistik och minst 5 års erfarenhet av kategoriarbete på strategisk, taktisk och operationell nivå. Tjänsten ställer höga krav på god generell affärsförståelse.

Vidare krävs att du är passionerad avseende kategoriarbete och produkter, att du har en lång erfarenhet av leverantörssamarbeten och som behärskar det engelska språket på ett obehindrat sätt. Som person är du affärsmässig och prestigelös med förmåga att planera och arbeta självständigt. Du är en god kommunikatör som är trygg i diskussioner och i mötet med personer i olika befattningar. Du har ett starkt eget driv och arbetar strategiskt för att uppnå fastslagna mål.

Du har god kunskap kring kommersiella processer och har förståelse kring inköp och dess organisatoriska funktion. Du har även god förmåga att sätta dig in i helheten och förstå specifika uppgifter i ett större sammanhang. Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet och framförallt hanterar du Excel på hög nivå.

Du har minst 3 års erfarenhet inom strategisk kategoriarbete i en internationell miljö, framförallt B2B. Viktigt är också dina tidigare erfarenheter och förståelse för offentlig upphandling. Det är meriterande om du har erfarenhet ifrån branschen främst från distributörs- eller leverantörsledet samt apoteksbranschen och gärna sårvård, stomi, urologi eller Anestesi/IVA. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

För att lyckas i rollen är du...

...driven och självgående. Du förstår behovet av flexibilitet och trivs att arbeta i en dynamisk miljö på en föränderlig och snabbt växande marknad. Du är medveten om hur strategier och taktik fungerar på marknaden för att driva kommersiella resultat och du lär dig snabbt när du står inför nya utmaningar. När det kommer till teamarbete är du den som ser till att ha en öppen dialog med kollegor, skapar stark moral i teamet samt medverkar för att skapa en teamkänsla.

Vad erbjuder vi dig?

I fina lokaler på en kreativ arbetsplats i centrala Malmö kan vi erbjuda dig en tjänst som kombinerar självständigt arbete med teamarbete. Rollen är strategiskt viktig och det finns många möjligheter att utvecklas i en internationell miljö .Våra medarbetare är värdefulla för oss och vi strävar efter att ha en bra mix av människor med olika bakgrunder och erfarenheter vilket skapar en mångsidig och dynamisk arbetsplats. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % och tillsätts efter överenskommelse.

Är du intresserad?
I denna rekrytering samarbetar vi med Badenoch & Clark by Adecco Group. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Catinka Andersson på catinka.andersson@badenochandclark.se. Du söker tjänsten på www.badenochandclark.se. Vi har dessvärre ingen möjlighet att administrera några ansökningar via epost. Din ansökan vill vi ha senast den 26/2. Som en del i vår kvalitetssäkrade rekryteringsprocess kommer du att få utföra personlighetstester och videointervju.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanna Ask
08-598 980 20
Linda Dahlberg

Rekryteringskonsult Karin Kling

Anders Jansson
0352608534
Recruitment Consultant Charlotta Rydström
042-37 33 38
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
011-19 18 38
Marianne Pettersson
054-771 85 44
Rekryteringskonsult Lena Köhlin
031 725 45 54
Victoria Hammarström

Josefine Persson
0455-34 10 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Badenoch & Clark STOCKHOLM
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 10 februari 2017

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Social Media Intern

Social Media Intern

1 juni 2024

Marknadsförare

Marknadsförare

31 maj 2024

Category Content Specialist | Lyreco | Borås

Category Content Specialist | Lyreco | Borås

29 maj 2024

29 maj 2024