Key Account Manager

Key Account Manager

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning


Drivs du av att bygga långsiktiga kundrelationer i internationell miljö? Vill du få produkter att hända? Då kan tjänsten som Key Account Manager på Brigo vara rätt för dig!
Brigo söker en engagerad och resultatinriktad Key Account Manager som vill vara en del av vårt dedikerade team. Vi fokuserar på våra kunders förväntningar och att de får den produkt/leverans som de efterfrågar; i tid, kostnadseffektivt och med rätt kvalitet. Vi bygger långsiktiga relationer och ser flexibilitet och förändringar under våra processer som självklart och spännande.
I din roll som Key Account Manager kommer du att ha en omväxlande position där du tar hand om och utvecklar dina kundkonton. Ditt fokus är att optimera och utveckla befintliga affärsrelationer samt att identifiera och bearbeta nya möjligheter. Det innebär försäljning och kundhantering, inklusive budgetarbete, uppföljning av prognoser, förhandling av priser och villkor med både kunder och leverantörer.
Din tjänst innebär resor till kunder, leverantörer, mässor, event samt vår produktionsanläggning i Polen.
Om du är redo för en ny utmaning och vill vara en del av ett team som tror på att skapa värde genom samarbete.
Varm välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag: 2024-01-31, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt
För information: Rekryteringen sker i samband med Randstad. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simona Möller på telefon 070 793 2455 eller via e-post: simona.moller@randstad.se

Ansvarsområden
 Bygga och utveckla starka och långsiktiga kundrelationer
Säkerställa att kundernas behov och förväntningar möts på bästa sätt
Koordinera och kommunicera effektivt med interna team för att leverera enastående service
Koppla ihop rätt kontakter hos kunden med rätt funktion hos oss.
 Proaktivt identifiera möjligheter till affärsutveckling
Representera Brigo på mässor och besök vår produktionsanläggning i Polen för att skapa förutsättningar för nya möjligheter är något du ser som en tillgång för arbetet och affären i stort
Skapa och förvalta dina budgetar och prognoser för dina kundkonton samt förhandla priser och villkor med god vana och lyhördhet med både kunder och leverantörer
Mätning och rapportering av kundnöjdhet samt uppföljning av resultat i enlighet med kundplaner sker enligt rutiner, i linje med företagets affärsplan


Kvalifikationer
Dokumenterad erfarenhet av att arbeta som KAM eller inom försäljning och kundrelationer med avtalshantering, förhandlingar, produktansvar, komplexa lösningar och erbjudanden.
 Utbildning inom Affärsutveckling eller motsvarande erfarenhet.
Stark kundfokus och förmåga att identifiera affärsmöjligheter.
Obehindrad engelska i tal och skrift
Flytande svenska i tal och skrift
God kommunikations- och förhandlingsförmåga
God datavana och erfarenhet att ha arbetat i affärsysten/säljsystem
Möjlighet att resa i tjänsten
B-körkort

Meriterande
Utbildning och förståelse samt teknisk kunskap inom textila produkter eller liknande.
Erfarenhet och förståelse för olika typer av kulturella skillnader i sätt att agera och göra affärer.
Språk utöver ovan specifikation.

För att vara framgångsrik i rollen som Key Account Manager ser vi att du är lösningsorienterad, tålmodig och ansvarsfull med god förmåga att skapa långsiktiga relationer. Du är en kommunikativ och inkluderande person. Du är lyhörd inför behov och förväntningar med utgångspunkten att hitta bäst förutsättningar för såväl kollegor, kunder och leverantörer som produkten/leveransen.

Om företaget

Brigo AB
Välkommen till Brigo, där vi är specialiserade på att tillverka produkter och skräddarsy kund- och behovsunika leveransflöden. Vi vet att alla produkter kan tillverkas på mer än ett sätt. Vår affärsidé ger oss nämligen möjlighet att tillverka nästan vad som helst, för vem som helst och på vilket sätt som helst. Viktigt för oss är att allas affär blir bra.

Vi är egentligen inte bara tillverkare, vi är också produktförverkligare - vi får produkter att hända.

Brigo arbetar aktivt med hållbarhet genom att ständigt leta alternativ med lägre avtryck och bättre långsiktighet, vare sig det gäller materialval, processer eller beteenden. Vi tar oss an och driver hållbara lösningar gällande material och affärsmodeller. Vi värdesätter de ekonomiska aspekterna och tar hand om sociala perspektiv. Från idé till leverans. Genom vår affärsidé har vi samlat på oss erfarenheter och insikter inom en mängd olika områden och branscher; kreativt och fluffigt såväl som tekniskt avancerat och enligt strikta standarder och certifieringar.

Vi är utmärkta kommunikatörer och relationsbyggare, nyfikna och modiga, lyhörda och flexibla. Vår kultur uppmuntrar oss att tillsammans hitta den bästa lösningen. Med stöd av vår metodik vill vi lösa våra kunders behov nästan oavsett vad det gäller. Vi gillar varandra och är starka ihop. Alla är vi nycklar i vår affär och vi vill ha kul!

Vi förstår att när man är enade inför en vision och mår bra, då släpps kraften lös! Vi vill skapa så bra förutsättningar som möjligt för detta.

Om du är redo att vara en del av vårt framgångsrika team, ser vi fram emot att höra från dig. Tillsammans kan vi fortsätta att få produkter att hända.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 januari 2024
  • Ansök senast: 31 januari 2024

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


16 oktober 2023

11 maj 2023