Key Account Manager B2C till Econova Garden

Key Account Manager B2C till Econova Garden

Arbetsbeskrivning

Är du en framgångsrik Key Account Manager som letar efter nya möjligheter? Vill du arbeta tillsammans med några av Sveriges mest välkända varumärken inom trädgård? Vill du arbeta i en organisation med stort fokus på hållbarhet och som strävar efter att hushålla med naturens resurser? Om ja – då har vi ett spännande jobb för dig!  

Econova Garden är ett familjeägt företag som grundades redan år 1959. Hållbarhet är kärnan i allt vi gör och idag är vi en innovativ aktör inom återvinning och biobränsle och en av Skandinaviens ledande aktörer inom trädgård med varumärket Weibulls i spetsen. Vi värnar mycket om våra medarbetare, kunder, leverantörer och samarbetspartners och utsågs 2022 till Årets företagare i Norrköping, vilket vi är mycket stolta över. 

Som Key Account Manager inom B2C hos Econova Garden erbjuder vi dig ett ansvarsfullt uppdrag. Du har en viktig roll där du ansvarar för våra största och viktiga kedjekunder. Du kommer att få möjligheten att verka inom olika segment på marknaden såsom dagligvaruhandel, DIY/bygghandel, discount och trädgårdsfackhandel. Din erfarenhet, kompetens och nya idéer kommer att göra dig till en viktig medspelare i vårt team.

Dina arbetsuppgifter: 

 Som Key Account Manager hos oss kommer du att arbeta med: 

Kundhantering: Utveckla och upprätthålla långsiktiga relationer med nyckelkunder, förstå deras behov och krav, och agera som en länk mellan kunderna och våra interna team. 
Försäljning: Utforma och driva försäljningsstrategier för att uppnå försäljningsmål för tilldelade konton. 
Produktkännedom: Förstå Econovas produkter och tjänster i detalj och kommunicera effektivt med kunderna. 
Marknadsanalys: Genomföra marknads- och konkurrentanalyser för att identifiera möjligheter och hot. 
Budgetansvar: Göra prognoser, ansvara för och rapportera om budgeten för dina tilldelade konton och projekt. 
Kundfeedback: Samla och analysera kundfeedback för att kontinuerligt förbättra produkter och tjänster. 
Teamarbete: Samarbeta med andra avdelningar inom marknadsföring, produktutveckling och logistik för att säkerställa en sömlös kundupplevelse. 
Rapportering: Regelmässig rapportering av försäljningsaktiviteter och resultat till ledningen. 
Event: Delta i mässor och andra branschhändelser. 


I din roll rapporterar du direkt till Director Sales & Product Development samt ingår i ett team bestående av tre KAM och fyra fältsäljare.

Profil 

Vi söker dig som har en säljutbildning (meriterande om du även har en utbildning inom ekonomi eller dylikt men inget krav). Du har minst tre års erfarenhet av Key Account management med dokumenterat goda resultat och känner dig trygg i denna typ av roll. 

För att lyckas i rollen hos oss behöver du ha följande förmågor och färdigheter: 

God samarbetsförmåga.
Kommunikativ.
Förmåga att påverka och skapa engagemang.
Strukturerad och bra på att prioritera din tid.
Affärsmässig och ha en god förståelse och intresse för ekonomi.
Förmåga att tänka strategiskt i arbetet med dina kunder.
Driven, självgående och tycker om att arbeta mot uppsatta mål.
Skicklig på att skapa och underhålla relationer med olika parter såsom kunder, kollegor, samarbetspartners och leverantörer.
Analytiskt lagd.
Anpassningsbar.
Förmåga att leda många olika projekt samtidigt.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.


B-körkort är ett krav och resor ingår i tjänsten.

Erbjudande 



Vi erbjuder dig ett ansvarsfullt och spännande uppdrag i vårt familjeägda miljöföretag! Företagskulturen är öppen och vi värnar om våra medarbetare, arbetar och agerar enligt våra värderingar – tillit i alla relationer, hållbarhet i allt vi gör och mod att agera.  

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde efter överenskommelse. Placering är på vårt huvudkontor i Åby. Du kommer att ha flexibilitet att fördela ditt arbete på bästa sätt, när det gäller att träffa kunder och leverantörer samt arbete på vårt kontor eller från distans.

Förmåner
Möjlighet till tjänstebil eller förmånsbil (inklusive elbilsval).
Förmånscykel.
Friskvårdsbidrag.

Låter rollen spännande? Ansök redan idag! 

I denna rekrytering samarbetar Econova AB med HRM Affärsutveckling AB. Vill du veta mer, kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Maria Högberg, maria.hogberg@hrmab.se alt. +46 76 183 54 09, eller ansvarig researcher Rebecca Cannerfelt, rebecca.cannerfelt@hrmab.se alt. +46 70 238 00 31.

Varmt välkommen att skicka in din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Annika Wärnsäter
0702353699
Ulrica Pantzar
0735204674
Emily Häller
0727255673
Annika Wärnsäter
0702353699
Per Tjernberg
0735338267
Jane Mottet Age
0702363699
Angela Rossi
0739504819
Ulrica Pantzar
0735204674
Annika Wärnsäter

Ulrica Pantzar

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HRM Affärsutveckling AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 september 2023
  • Ansök senast: 31 oktober 2023

Besöksadress

Strandvägen 47
None

Postadress

Strandvägen 47
Stockholm, 11456

Liknande jobb


27 april 2024

Jobba Med Solceller

Jobba Med Solceller

27 april 2024

Jobba Med Solceller

Jobba Med Solceller

27 april 2024