Key account manager till Haemochrom Diagnostica

Arbetsbeskrivning

Tranpenad

Om oss
Haemochrom Diagnostica AB är representanter i Sverige och Danmark för ett flertal tillverkare av produkter avsedda för klinisk diagnostik och industriell kvalitetssäkring. Haemochroms kärnområden är laboratorietester för koagulation och bakteriekontamination vid läkemedelstillverkning. Deras produkter har ett högt anseende inom universitets- och forskarvärlden, farmaceutisk industri och kliniska laboratorier. Företaget har idag kontor i Danmark och Sverige och marknadsaktiviteter i Österrike, Schweiz, Norge och Finland vilket gör dom till en av de större leverantörerna inom diagnotisering av hemostas och endotoxin marknaden.


Om tjänsten
Som key account manager på företaget kommer du att ansvara över försäljningen i Skandinavien, främst Danmark och Sverige, För att nå goda resultat innebär det att lägga upp och planera arbetet på bästa sätt och att ha god produktkännedom.

Du kommer idag att ersätta den nuvarande produktutvecklaren och ansvara för administrationen likväl som för sälj- och marknadsföringsdelen. 50% av tjänsten kommer att vara adminstrativ och handla om orderläggning, kundsupport mm. Resterande 50 % är ute på fältet i mötet med kunderna. Där handlar det om att skapa goda relationer och en stor förståelse för kundens behov och strategier. Både befintlig och nykundbearbetning.





Din profil
Vi tror att du som söker har en gedigen utbildning inom kemi, biologi, farmaci eller motsvarande eller erfarenheter inom labbteknik. Kanske har du precis tagit din examen och söker efter nya spännande utmaningar.

Du är kontaktskapande och gillar att arbeta serviceinriktat. Det är viktigt att få en förståelse för vad kunden behöver och vara analytisk och nyfiken i sitt sätt att arbeta.

Du är strukturerad, nogrann och effektiv och gillar att själv planera upp ditt arbete för att nå de upsatta målen. Du motiveras och drivs av att göra affärer och har ett säljande och resultatinriktat fokus.

Koncernspråket på företaget är engelska och det ska du känna dig bekväm att använda i både tal och skrift. Då verksamheten ligger i tysk-och dansktalande länder är det mycket meriterande om man har förståelse för även dessa språk.

Arbetstider och övriga villkor
Omfattning: Heltidstjänst
Placering: Göteborg
Lön: bra grundlön + provision
Start: Omgående

Ansökan
Rekrytering och urval kommer att ske löpande så skicka din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Ahlén
0708-338419
Marcus Johansson
0708429471
Maria Ahlén
0708-33 84 19
Marcus Johansson
0708-42 94 71
Maria Ahlén

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Flexlife AB Mölndal
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 19 mars 2014

Besöksadress

Bäckstensgatan 9, Mölndal
None

Postadress

Bäckstensgatan 9
Mölndal, 43149

Liknande jobb


23 oktober 2023

20 oktober 2023

Mötesbokare

Mötesbokare

20 oktober 2023