OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MIRKA Scandinavia AB utvecklar nu sin försäljnings- och marknadsorganisation!
Vill du vara med och anta utmaningen som Key Account Manager?
Mirka Scandinavia AB är ett helägt dotterbolag till Oy KWH Mirka AB. Mirka förser flera branscher på den nordiska marknaden med högkvalitativa slipverktyg och konceptlösningar. Mirka har myntat uttrycket dammfri slipning och har i hög grad bidragit till en väsentligt förbättrad arbetsmiljö hos sina kunder och användare.
Mirka bearbetar utvalda branscher med högt specialiserad säljkår över hela landet och har huvudkontor med kundservice och administration i Karlstad. För slipning inom bilskadereparationer, trä- och möbelindustrin samt måleri erbjuder vi spetsprodukter som är mycket uppskattade av professionella användare. Vidare är Mirka en ledande leverantör av slipmaterial till järn-, färg- och bygghandeln.
Mål för rollen som key account manager/ team leader
Som key account manager blir du expert på avtal till Mirkas storkunder. Mirka definierar storkunder som avtalskunder.
Målet för Mirka är att upprätta tydliga avtal och att leverera efter dessa avtal på ett proffsigt och tillförlitligt sätt. Mirka skall upplevas som ett proaktivt företag som det är enkelt att göra affärer med. En betydande del av Mirkas omsättning genereras utifrån storkundernas avtal.
Key account managers uppgift är också att fördjupa och bredda förståelsen för avtalens innebörd i den egna organisationen.
Tjänsten innebär också en teamledarroll för försäljningsgruppen, trä- möbelindustri och måleri om tre personer.
Du är rätt person om
du blir nyfiken på ovan beskrivning och förutom det har gedigen erfarenhet från försäljning, gärna inom trä- möbelindustri eller måleri
du har goda kunskaper att hantera avtal och avtalsskrivning kopplat till förhandling
du löpande har arbetat med förbättringsaktiviteter inom försäljning och marknad
du har tidigare erfarenhet av att leda team och inspirerat andra att arbeta mot uppsatta mål
du kan bidra genom att agera bollplank inom avtal och försäljning
stöd till kollegor och chefer inom Mirka
Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning och kunskap inom försäljning, avtalsrätt och förhandling
Vi tror att det underlättar om du har kunskap av försäljning i andra skandinaviska länder
Det underlättar om du har provat på och har bra resultat som försäljningsledare
Du kommunicerar obehindrat, i både tal och skrift på svenska och engelska.
Du har en god kompetens inom något CRM-system och är en van användare av Excel.
Personliga egenskaper
För att vara framgångsrik i rollen som key account manager och team leader trivs du med att arbeta affärsnära, du är analytisk och kan strukturera ditt och andras arbete.
Placeringsort kan vara Karlstad, Göteborgs eller Mälardalsregionen.
Blir du nyfiken och vill veta mer? Mejla din intresseanmälan och kontaktuppgifter till oss på Sandahl Partners så skickar vi rollbeskrivning för tjänsten, orebro@sandahls.se
Din ansökan önskar vi senast 21 januari.