Key Account Manager till Redeem!

Arbetsbeskrivning

Som Key Account Manager på Redeem får du möjligheten att arbeta med stora välkända kunder, med produkter som ligger helt rätt i tiden och chansen till stor personlig utveckling då de växer och utvecklar nya lösningar! Med en vision om att göra hållbarhet enkelt har Redeem framgångsrikt tagit ett stadigt grepp om innovativa och hållbara lösningar som förlänger livslängden på begagnad elektronik och vill ha dig med ambition och driv med på resan!

OM TJÄNSTEN
Redeem är en världsledande leverantör av återvinning och återförsäljningslösningar för en rad handhållna tekniker bla. mobiltelefoner, klockor osv. inom operatörs-, detaljhandel m.fl . De har ett stort engagemang i att minska elektroniskt avfall globalt genom och finns idag på totalt 9 olika marknader. I denna roll kommer man fokusera på framförallt Sverige men även ha en del internationella åtaganden och då framförallt inom Europa.

I rollen som Key Account Manager får du chansen att arbeta i en varierande och utvecklande roll samtidigt som du gör skillnad. Redeems vision är att göra hållbarhet enkelt och i den här rollen blir du en del av Redeem Groups organisation i Sverige. Du kommer att rapportera och samarbeta med Managing Director Nordics & Baltics som även leder sourcingteamet och tillsammans arbetar för att nå nya höjder samtidigt som de har roligt tillsammans längs vägen. Du kommer styra mycket av dina dagar själv men kommer att utgå från Täby i Stockholm. Med hjälp av kollegor och en introduktion i Macclesfield, UK kommer du få goda förutsättningar för att lyckas i rollen.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Redeem.

ARBETSUPPGIFTER
Som Key Account Manager på Redeem kommer du att arbeta både nationellt och internationellt i en roll med varierande delar. Du kommer till exempel att:


* Under ungefär hälften av din tid ansvara för att upprätthålla och stärka samarbetet med en av deras största kunder, en välkänd internationell mobiloperatör både i Sverige och internationellt
* Följa upp och utvärdera resultat löpande med kunder samt projektleda vid förändringar och förbättringar
* Arbeta i nära samarbete med Managing Director och stötta i olika uppgifter och projekt. Allteftersom tiden går och samarbetet stärks är tanken att man ska få mer ansvar i denna del
* Prospektera på nya och redan bearbetade kunder för att hitta möjligheter för nya samarbeten i Sverige och Europa


Rollen kommer innebära ca. 1veckas resa per månad.

Tjänsten passar dig som är en god relationsbyggare och som vill få chansen att vidareutveckla dina kunskaper inom både operativ och mer strategisk försäljning, samt vill utvecklas med stegrande ansvar och få en inblick i en Managing Directors uppgifter genom ert förväntade samarbete. Vidare passar det dig som stimuleras av miljöombyte och gärna vill ha resande och internationella möten som en naturlig del av din roll.

VI SÖKER DIG SOM
* Har arbetat som Account Manager i minst ett år
* Behärskar Officepaketet på en god nivå, speciellt Excel och Power Point
* Kan tala svenska och engelska på en mycket god nivå då den interna och externa kommunikationen i rollen kräver det

Det är stark meriterande om du har arbetat inom teknikbranschen. Det är även meriterande om du har arbetat inom retail och/eller har en säljrelaterad utbildning.

Mycket stor vikt kommer läggas på din personlighet. I denna roll ser vi det som avgörande att du besitter en relationsskapande förmåga då du dagligen kommer att arbeta att vara deras ansikte utåt men även att du är resultatinriktad och har ett klart syfte med dina relationer och ditt arbete. Då du kommer att hantera olika arbetsuppgifter parallellt behöver du även vara strukturerad i sitt arbetssätt och även ta ansvar för att ditt arbete når i mål samt följs upp.

Övrig information


* Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid men helst innan 1 mars
* Omfattning: Heltid med flextid
* Lön: Fast del + provision
* Placering: Täby, Stockholm
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Redeem önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på st05@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


Om oss

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Redeem har sedan 20år tillbaka erbjudit skräddarsydda lösningar för att leverera skalbara, innovativa och marknadsledande lösningar på både global och lokal nivå va det gäller hanterandet och förlängningen av livslängden på begagnad elektronik. De finns på 6 olika markander i Europa men även i Dubai, Kina och Kanada och vann nyligen priset: ”Best Recycling & Recommerce Service” på Mobile Industry Awards 2018.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid 8-17, flextid
  • Publicerat: 13 februari 2019

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Jobba Med Solceller

Jobba Med Solceller

13 april 2024

Key Account Manager

Key Account Manager

8 februari 2024

11 april 2024