Key Account Manager till vår kund i Stockholm!

Key Account Manager till vår kund i Stockholm!

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som har erfarenhet som Key Account Manager för ett uppdrag hos ett svenskt företag. Företaget genomgår en spännande period av omstrukturering i samband med förvärvet av en välkänd koncern. Under denna förändringsfas söker de en kvalificerad E-com Key Account Manager på konsultbasis.

Uppdraget är med start så snart som möjligt och sträcker sig till och med 30 april 2024. Placering är på kontoret i centrala Stockholm och uppdraget är på heltid.


Om tjänsten
I rollen som E-com Key Account Manager kommer ansvarig att ta på sig ansvaret för utvecklingen av företagets onlinehandel med externa E-com B2C-företag samt hantera kundrelationerna med dessa företag. Detta inkluderar både nya och befintliga företag på den svenska marknaden.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Leda förhandlingar och samarbete med interna intressenter.
• Upprätta och uppdatera kundplaner baserat på prioriteringar och segmentering.
• Övervaka budgeten och säkerställa måluppfyllelse.
• Följa upp befintliga avtal och säkerställa överensstämmelse.
• Driva försäljning av produkter och koncept.
• Analysera kund- och kanalutveckling och dela insikter.
• Leda E-com B2B-projekt och krossfunktionella projekt.
• Ge input om konkurrentaktiviteter.
• Uppdatera månadsrapporter om försäljning och utveckling.
• Fungera som länk mellan olika avdelningar.


Vem är du?
Vi söker dig som är/har:

• Universitetsutbildning med inriktning på marknad/finans eller lång erfarenhet inom KAM/E-com med kompletterande KY-utbildningar.
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
• Minst 5 års erfarenhet av försäljning och förhandling på senior nivå.
• Förmåga att arbeta självständigt med analytiska verktyg.
• Erfarenhet av budgetansvar och projektledning.
• Stark kommunikationsförmåga.
• Flexibilitet, högt tempo och samarbetsförmåga.
• God datorvana och teknisk snabb inlärning.
• Kundförståelse och kundintresse inom handel och FMCG.
• Analytisk och självgående.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 oktober 2023
  • Ansök senast: 7 november 2023

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


22 maj 2024

Rekrytering av distrikssäljare till Magni

Rekrytering av distrikssäljare till Magni

22 maj 2024

Rekrytering av distrikssäljare till Magni

Rekrytering av distrikssäljare till Magni

22 maj 2024