KlaraPapper söker en redovisningskonsult

Arbetsbeskrivning

KlaraPapper skapar effektiva ekonomi- och lönefunktioner som stödjer kundens verksamhet. Idag är vi drygt 45 medarbetare som samarbetar med ca 160 kunder. Vi har funnits sedan 1997 och har hela tiden vuxit organiskt. Vid tre tillfällen har Klara Papper utsetts till Gasellföretag och sedan 2009 är vi ISO certifierade.

Som medelstor aktör kombinerar KlaraPapper det stora företagets kompetens med det lilla företagets personliga bemötande. Det gör att både kunder och medarbetare kan utvecklas i en bra miljö. Vi arbetar idag med välkända varumärken och har en stor bredd i uppdragen. Vi lägger stor vikt vid nära och långsiktiga kundrelationer.

KlaraPapper har alltid stått för kompetens och kvalitet. Våra ledord är engagemang, trygghet, hjälpsamhet och utveckling. Hos KlaraPapper arbetar du i en god arbetsmiljö, i centralt belägna lokaler, med trevliga kollegor som har ett genuint intresse för redovisning. För rätt person finns goda möjligheter att påverka sitt arbete och sin egen kompetensutveckling. Välkommen till KlaraPapper!

Arbetsuppgifter
Som redovisningskonsult hos KlaraPapper arbetar du i en av våra tre redovisningsgrupper, i ett team med duktiga kollegor. Du kommer att sköta löpande redovisning, kund- och leverantörsreskontra, månads- och årsbokslut samt rapportering för ett antal kunder. Att självständigt upprätta årsredovisningar, skattedeklarationer och inkomstdeklarationer ingår också i arbetsuppgifterna. Du bör känna dig trygg i att arbeta delvis på engelska då våra kunder är såväl svenska som utländska. Arbetet sker i våra egna lokaler på Kungsgatan, men även uppdrag med placering hos kund förekommer.

Din bakgrund
Universitetsexamen eller annan eftergymnasial utbildning
Minst 5 års arbetslivserfarenhet som redovisningskonsult alternativt i annan självständig roll och med erfarenhet från olika branscher.
Vana vid att självständigt upprätta bokslut, årsredovisningar och inkomstdeklarationer
Erfarenhet av Hogia, Visma Business eller Microsoft Dynamics NAV (Navision) samt något bokslutsprogram
Vi ser gärna att du har implementerat/bytt affärssystem hos ett företag och/eller har startat upp nya kunder i din nuvarande roll.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som är en trevlig och social person som gärna delar med dig av dina kunskaper. Vi söker engagemang och en positiv inställning som också sprider sig till våra kunder. Att vara analytisk och strukturerad är andra egenskaper vi vädersätter.

Ansökan
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Maria Bjurström Rosén på tel 08-522 49 737. Är du intresserad av att söka tjänsten, vänligen skicka personligt brev och cv till rekrytering@klarapapper.se, märk ansökan ?redovisningskonsult?. Vi hanterar ansökningar löpande, dock är sista ansökningsdatum 20140831.

Kontaktpersoner på detta företaget

Redovisningskonsult Maria Bjurström Rosén
08-522 49 737
Redovisningskonsult Maria Bjurström Rosén
0852249737

Sammanfattning

Besöksadress

KUNGSGATAN 71
STOCKHOLM

Postadress

BOX 1062
STOCKHOLM, 10139

Liknande jobb


Ekonomiansvarig

Ekonomiansvarig

24 maj 2024

VALIDI Halmstad

VALIDI Halmstad

23 maj 2024