KLIENTANSVARIG IT TILL INDUSTRIFÖRETAG I UMEÅREGIONEN

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av servicedesk och brinner för service? Trivs du i en miljö med ett högt tempo där din förmåga att hantera många saker samtidigt sätts på prov? Gillar du att tänka utanför boxen? Då kan det vara just dig vi söker!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för kunds räkning en Klientansvarig inom ansvarsområde IT. Du kommer att arbeta i en dynamisk arbetsmiljö tillsammans med ett härligt team på fem talangfulla kollegor i företagets IT-team. I rollen som Klientansvarig IT kommer du att arbeta i en serviceinriktad supportorganisation där innovativa idéer och lösningar belönas!

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult ute hos vår kund. Som konsult hos Academic Work erbjuds du:


* Kollektivavtal: Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
* Dedikerad konsultchef: Som anställd på Academic Work får du alltid en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefens uppgift är att hjälpa dig utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.


ARBETSUPPGIFTER
Som Klientansvarig IT kommer du fungera som en nyckelperson i företagets IT-verksamhet och vara navet vad gäller företagets service och support. Flertalet av företagets IT-funktioner har lagts ut på externa leverantörer och en stor del av rollen innefattar hanteringen av företagets leverantör där du utvecklar, avvecklar och etablerar nya leverantörer! Ditt arbete som Klientasvarig IT kommer därför vara av ett socialt och framförallt varierat arbete. Rollen innefattar allt från att driva och initiera olika IT-projekt till att hjälpa företagets användare med sedvanliga datorproblem via telefon samt fjärrstyrning. Primärt kommer du arbeta i en Microsoftmiljö men det förkommer även andra system.

Du kommer till exempel att:


* Se till att företaget har en väl fungerande servicedesk och IT-miljö
* Ansvara för de IT-funktioner som har lagts ut på externa leverantörer samt drifts och avtalsuppföljning
* Arbeta med utveckling av befintliga leverantörer samt med avveckling och etablering av nya leverantörer
* Driva och initiera projekt och du kommer att vara delaktig i de projekt som pågår inom ditt ansvarsområde


VI SÖKER DIG SOM
* Har relevant examen från universitet eller högskola inom IT


* Erfarenhet av arbete mot klienthantering och informationssäkerhet
* Behärskar att kommunicera svenska och engelska i både tal och skrift
* Tidigare arbetslivserfarenhet inom ett service/kundtjänstarbete


Meriterande är om du:


* Besitter verksamhetserfarenhet från tillverkningsindustrin


Som person triggas du av kontrasten att arbeta operativt men samtidigt innovativt. Som person är du duktig på att kommunicera och att samarbeta både internt som externt. Du trivs med att arbeta verksamhetsnära och kan se affärsnyttan som dina arbetsinsatser medför. Vidare är struktur och noggrannhet en förutsättning för denna roll då du kommer ha många ansvarområden samtidigt.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Kunden är en av världens ledande leverantörer inom lantbruksmaskinbranschen. Med säljbolag i åtta länder, fabriker i fyra länder och kunder i över 45 länder står de för 25 procent av världsmarknaden inom segmentet traktorer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid 8-17
  • Publicerat: 26 augusti 2014

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


3 april 2024

Servicetekniker

Servicetekniker

2 april 2024

7 mars 2024