Klienttekniker

Arbetsbeskrivning

FÖRVALTNINGSAVDELNINGEN Regeringskansliet består av Statsrådsberedningen, de tolv departementen och Förvaltningsavdelningen och har till uppgift att bereda regeringens ärenden samt i övrigt biträda regeringen och statsråden i deras verksamhet.Regeringskansliet har ca 4 500 anställda.Förvaltningsavdelningen har ca 700 anställda.Förvaltningsavdelningen ska ge stöd och service åt departementen och kommitteerna i administrativa frågor.Förvaltningsavdelningen leds av förvaltningschefen, som inom Regeringskansliet ansvarar för administrativa frågor och förändringsarbete som rör flera departement eller kommitteer inom flera departements verksamhetsområden.Mer information om Regeringskansliets verksamhet finns på www.regeringen.se RK IT/ANVÄNDARSTÖDSSEKTIONEN/MOBILITET OCH KLIENTGRUPPEN Mobilitet och klientgruppen inom sektion användarstöd har ansvar för klient- och skrivarmiljön inom Regeringskansliet.Gruppen består av c:a 20 pers.RK IT/ANVÄNDARSTÖDSSEKTIONEN/MOBILITET OCH KLIENTGRUPPEN SÖKER KLIENTTEKNIKER Arbetsuppgifterna består i huvudsak av att: .självständigt hantera inkommande supportärenden för både skrivare och klienter med tillbehör..ge användare support på plats men även lösa problem centralt med hjälp av verktyg..utföra olika installationsarbeten inom området, både centralt och på plats hos användarna..genomföra felsökningar samt hantera garantiärenden.Vi söker dig som har: lägst gymnasiekompetens eller motsvarande.Du ska även ha .erfarenhet av att arbeta som PC -tekniker..erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystem, gärna Remedy's ARS..erfarenhet av mobila lösningar med olika former av klienter.Vi ser kunskap om och erfarenhet av arbete med MS SMS2003, erfarenhet av att arbeta i en större miljö samt erfarenhet av arbete med RIS som meriterande.Eftersom våra kontakter inom och utanför RK IT är många och då vi arbetar i en organisation i ständig utveckling fäster vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.Vi värdesätter därför om du: .har lätt för att samarbeta med andra och är serviceinriktad .har förmåga att arbeta självständigt .är ansvarsfull .drivs av viljan att utvecklas och lära dig nya saker.Vi förutsätter att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.Observera att arbetet innebär en del lyft.Mer information lämnas av tillförordnad chef för Mobilitet och klientgruppen, Lars-Göran Kask tel.För anställning krävs svenskt medborgarskap eftersom befattningen är säkerhetsklassad och registerkontroll kommer att göras. Anställningen är en tillsvidareanställning.Vi tillämpar sex månaders provanställning.Tillträde enligt överenskommelse.Vi tillämpar individuella löner.Regeringskansliet erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.Märk din ansökan FA2007/902/FAPA.Skicka inga betygskopior - dessa vill vi att du tar med dig om du blir kallad till intervju.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010