KMA-administratör

KMA-administratör

Arbetsbeskrivning

OM TJÄNSTEN:

I denna roll kommer ditt dagliga arbete innebära ansvar för administration och koordinering kring det som rör avvikelsehantering, kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Du blir den som ger support till organisationen rörande hur processer och system fungerar, men bistår också med stöd i utredning av ärenden där något avviker.

Du kommer även att sköta all tillhörande dokumentation som exempelvis rör farligt avfall, signaturlistor, säkerhetsinstruktioner eller processbeskrivningar. Man verkar på global nivå där du behöver vara bekväm i att föra dialog på engelska och sköta kontakt leverantörer, produktionspersonal eller andra funktioner som kan sitta på information du behöver.

I ditt ansvar ingår även att samordna möten för miljöronder eller riskbedömningar i kombination med att du också för mötesanteckningar och efterföljande ser till att berörda parter får ta del av informationen genom presentationer, utskick eller möten.

I tjänsten kommer en vanlig arbetsdag bland annat att innefatta:

Administrativt stöd till organisationen rörande avvikelser, kvalitet, miljö och arbetsmiljö
Ansvar för utbildning i systemprocesser och utredning av ärenden
Samordna och kalla till möten
Sammanställa informationsmaterial kring KMA för kommunikation till organisationen, myndigheter eller extern partner
Skriva och uppdatera arbetsbeskrivningar och rutiner

VI SÖKER DIG SOM:
Har relevant erfarenhet alternativt en teknisk utbildning på YH/KY eller högskolenivå inom ett tekniskt område (tillverkning/mekanik/kemi/processindustri)
Mycket god kunskap i svenska såväl som engelska då båda språk är centrala för rollen
God kunskap i Office-paketet, framförallt Powerpoint och Excel


Det är meriterande om du har erfarenhet inom något av följande områden:

Ledningssystem
KMA-frågor
Analysarbete med presentation på avvikelser eller potentiella ekonomiska besparingar
Riskanalys
Arbete med att förbereda och hålla presentationer
ISO 9001, 14001, 45001


För att lyckas behöver du besitta en stor kommunikativ förmåga och motiveras av driva på när arbetet stannar av. Du måste vara bekväm i att inleda en kontakt med parter inom olika områden och är självgående i ditt arbete. Då rollen rör många administrativa delar är det viktigt att du har en känsla för hur processer fungerar och hänger samman. Rollen ställer också krav på att du arbetar enligt hög struktur i syfte att inget ska falla mellan stolarna. För dig med rätt ambitionsnivå finns möjligheter att fortsätta ta ansvar och kompetensutveckla dig inom organisationen.

OM KUNDFÖRETAGET:

Vår kund är en aktör inom energibranschen med filial i Göteborg.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett vikariat som i första hand sträcker sig året ut där du kommer att vara anställd hos Friday. Ambitionen från kund är att kunna ha kvar denna person permanent, men det är inget vi med säkerhet kan säga i dagsläget. Friday kommer att finnas med som ett stöd och rådgivande part under hela anställningsperioden. Kund är öppen för att inleda rollen på deltid under våren om det passar kandidaten bättre för att därefter gå upp på heltid i sommar.

ÖVRIG INFO:
Start: 1 April 2022
Placering: Göteborg
Omfattning: Heltid alternativt inledning på deltid för att därefter växla upp
Rekryteringsansvarig: Dino Segetalo - dino@friday.se
Lön: Fast månadslön


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervju fas.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Sökord: Spedition, speditör, logistiker, logistik, materialplanering

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Friday
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 februari 2022
  • Ansök senast: 31 mars 2022

Liknande jobb


HSEQ

HSEQ

6 maj 2024