Kombinerad löneadministratör och ekonom till AQG

Arbetsbeskrivning

AQ är en global tillverkare av komponenter och system till krävande industrikunder. Verksamheten är organiserad i specialiserade affärsområden med rörelsedrivande bolag som erbjuder kostnadseffektiva lösningar för våra kunder. Den samlade kunskapen inom AQ tillsammans med global närvaro erbjuder unika fördelar för kunder runt om i världen. Kvalitet är alltid centralt i allt som vi är engagerade i och något som vi ständigt arbetar med att utveckla. I vår värld går kvalitet och effektivitet hand i hand.

AQ har totalt 3 500 anställda i Sverige, Polen, Bulgarien, Kina, Estland, Litauen, Mexiko, Indien och Italien, varav ca 850 i Sverige. Årsomsättning uppgick under 2012 till 2,2 miljarder SEK och koncernen är noterad på AktieTorget. AQ Group AB har högsta kreditvärdighet AAA.

Bakgrund
AQ Group AB har ett Shared Service Center i Västerås som sköter redovisning, reskontra samt löner för 15 svenska dotterbolag av varierande storlekar och omfattning. Till SSC söker vi en kombinerad ekonom och löneadminstratör på heltid.

Arbetsuppgifter
I rollen kommer du att arbeta praktiskt med samtliga delar som hör till ett löneår, inklusive avstämningar, rimlighetsbedömningar och felsökningar. Att hantera och förstå övergripande avtal, pensioner och försäkringar är en del av din vardag. Du kommer även att arbeta med löpande redovisning, avstämningar, inkomst-, skatte- och momsdeklarationer, upprättande av månadsbokslut för koncernens dotterbolag. Du rapporterar till CFO.

Din utbildnings- och arbetsbakgrund
Du har flerårig praktisk erfarenhet och kunskap inom redovisning och lönehantering, gärna med legitimation inom redovisning eller lönehantering.

Du som söker har ett intresse för redovisning och löner och är en noggrann, strukturerad och analytisk person med god förmåga att planera och prioritera. Vidare är du kommunikativ med förmåga att driva frågor självständigt på ett jordnära och systematiskt sätt. Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Du är en van användare av Excel samt något affärssystem, vi arbetar främst i Monitor samt Hogia Lön Plus.

Din ansökan
CV och personligt brev skickar du vänligen till HR-chef Anna Nordanstig anna.nordanstig@aqg.se senast den 23 februari. Ansökningar behandlas konfidentiellt. Placeringsort Västerås.

Övriga fakta och frågor
Allmänna anställningsvillkor styrs av kollektivavtal och lokala regler och avtal. Tillträde snarast möjligt. Vid frågor är du välkommen att ringa CFO Cecilia Borg telefon 070-365 20 80.


Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-ansvarig Anna Nordanstig
070-306 55 64
CFO Cecilia Borg
070-3652080
Kvalitetschef Maria Mollstedt
0515-72 6809 072-557 68 09
Group HR manager Anna Nordanstig
070-306 55 64
Group Purchasing manager Sture Berglund
070-660 06 65
HR-chef Anna Nordanstig
070-306 55 64
CFO Mia Tomczak
070-833 00 80

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AQ GROUP AKTIEBOLAG VÄSTERÅS
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 4 februari 2014

Besöksadress

REGATTAGATAN 29
VÄSTERÅS

Postadress

REGATTAGATAN 29
VÄSTERÅS, 72348

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024