Kommersiell Project Controller

Kommersiell Project Controller

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Till en av våra kunder, en multinationell koncern med högteknologisk produkttillverkning, söker vi nu en social och driven Ekonom till deras site i Finspång.
Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag på ca 12 månader via Unik Resurs med god chans till förlängning för rätt person och med möjlighet till hybridarbete.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Den kommersiella projektledaren spelar en avgörande roll i genomförandet av projekt genom att hantera olika kommersiella och finansiella uppgifter. Dessa ansvarsområden delegeras ofta av den övergripande kommersiella projektledaren, företagsekonomichefen eller projektledaren. Den kommersiella projektledaren agerar som en stödfunktion och bidrar till framgången för projektet inom flera områden. Här är några nyckelaspekter av den kommersiella projektledarens roll:
- Bokning av order i SAP (inklusive skapande av försäljningsorder)
- Nedläggning av gamla/avslutade projekt.
- Förbereda inköpsrekvisitionens excel-mall baserat på begäran från CPM:er
- Förbereda kalkyl för landkostnad och fakturering till regionala enheter
- Fakturering av garantikostnader till regioner i interna projekt
- Skapa IPO för kärnmotorer
- Master Data-förfrågan för ny kund och logistikpartner
- Project Dash-uppdatering av stamdata
- Skapa konton i SAP, blockering och avblockering av konton
- Systemaktiviteter efter att prognosperioden är över. Kopiera versioner efter att prognosperioden är över, avmarkera granskning från WBS kostnadsgranskningsrapport.
- Följ upp tidigare utgångsdatum för risk och betalningar.
- Tillämpa/förlänga bankgarantier
- Uppdatering av betalningsdatum i SAP baserat på PMTX-datum efter PMTX-avbrott

Din profil

Vi söker dig som har en drivande personlighet, organiserad och med starka analytiska färdigheter, kombinerat med uppmärksamhet på detaljer och noggrannhet. Du ska även ha:
- Gymnasialutbildning inom företagsekonomi
- 2 års erfarenhet av företagsekonomi
- Goda kunskaper i redovisning/controlling
- Goda kunskaper i engelska både muntligt och skriftligt.
- Avancerade kunskaper i SAP
- Avancerade MS Office-kunskaper

Ansök redan idag!
Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Alexandra Linder och nås på 0707274979 eller på alexandra.linder@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!




Relaterade taggar: #LI-Onsite

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2023
  • Ansök senast: 30 november 2023

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


13 maj 2024

13 maj 2024