Kommersiell projektledare till Finspång

Kommersiell projektledare till Finspång

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Som Kommersiell Projektledare ansvarar du för hantering av kommersiella frågor i leveransfasen inom Service. Som ett resultat av tillväxt inom serviceverksamheten behöver vi nu utöka gruppen.


Som Kommersiell Projektledare har du en viktig roll genom hela projektfasen. Du arbetar sida vid sida med Projektledaren och ansvarar för den kommersiella hanteringen av projekten.


 Huvudsakliga arbetsuppgifter är:
Skapa och hantera projekt i SAP.
Delta i kommersiella förhandlingar med stöd från specialistfunktioner.
Ansvara för projektbudget tillsammans med Project Manager (PM).
Ansvara för analyser och rapporter inom projektområdet.
World Project Controller enligt NCM project monitoring-processen.
Säkerställa prognoser, koordinera och genomföra kommersiella aktiviteter under genomförandefasen av ett projekt.
Hantera garantiärenden, risker och möjligheter.
Hantera valutafrågor.
Tillsammans med projektledare drivande vid projektrapportering.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Du ansvarar för hantering av kommersiella frågor i leveransfasen inom Service. 



Arbetstider
Heltid. 
Uppdraget startar 2020-12-01 och kommer pågå till och med 2021-11-30. 

Kvalifikationer
För den här rollen söker vi dig som är självständig, tar egna initiativ och eget ansvar. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbete och drivs av att skapa kvalitet.


Du har: 
Minst högskoleexamen med ekonomisk inriktning. 
Några års erfarenhet av arbete som projektcontroller eller liknande. 
Mycket goda kunskaper i SAP och Microsoft Office.
Goda kunskaper i Engelska, i både tal och skrift. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2020-10-04, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Kontakta Andrea Trägårdh på andrea.tragardh@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 september 2020
  • Ansök senast: 4 oktober 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024

15 maj 2024