OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
- Kommittéservice, Förvaltningsavdelningen
Är du en kvalificerad administratör med erfarenhet och intresse för layout och grafisk profil? Tycker du om att arbeta utåtriktat med många kontakter och i högt tempo? Då kan det här vara en tjänst för dig.
Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Regeringen tillsätter varje år ett hundratal utredningar för att få olika frågor eller problemområden belysta. Utredningarna lämnar sina förslag i betänkanden som publiceras i serien Statens offentliga utredningar (SOU). Som kommittéadministratör är du en del i Kommittéservices arbete i att skapa förutsättningar för kommittéer och utredningar att kunna producera väl underbyggda rapporter och lagförslag.
Kommittéadministratörens roll är att vara länken mellan utredningen och kommittéservice i arbetet med att färdigställa ett betänkande eller en rapport till tryck. Där ingår till exempel att hjälpa till med bildhantering och visualisera information i form av organisationsstrukturer, figurer eller diagram. Du ansvarar för att överenskomna tidsgränser hålls och att texter formateras i enlighet med Regeringskansliets grafiska profil. Detta kräver tät kontakt och samarbete med både utredning och övriga på Kommittéservice. Arbetsuppgifterna har absoluta deadlines vilket gör övertid kan förekomma.
Din bakgrund och kompetens
Vi söker dig med tidigare erfarenhet från kvalificerade administrativa uppgifter och från layout och grafisk profil. Du har tidigare arbetat med informationsdesign med inriktning mot text och har kunskap om hur böcker och informationsmaterial framställs i både tryckt form och för publicering på webb. Vi ser gärna att du har erfarenhet av andra organisationer som hanterar stora mängder information, som informationsmaterial eller instruktioner. Vi förutsätter mycket goda generella it-kunskaper, mycket goda kunskaper i officeprogrammen och sharepoint samt erfarenhet av minst ett bildhanteringsprogram. Du har lägst gymnasiekompetens och gärna någon kompletterande utbildning i grafisk formgivning.
Dina egenskaper
Rollen som kommittéadministratör innebär mycket externa kontakter och du behöver därför ha lätt för att ta människor och tycka att det är roligt att ge god service. Du är duktig på att söka och värdera information och kan förmedla den på ett pedagogiskt sätt. Du har förmåga att uppfatta behov, ta initiativ och hitta bra lösningar på det behov som finns. Som person är du noggrann, trivs att ta ansvar och arbetar strukturerat.
Övrigt
Befattningen är ett vikariat till och med den 31 maj 2015 med eventuell förlängning på tre månader. Tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om befattningen, kontakta sektionschef Anne-Marie Chernström på telefon 070 – 508 3911. Du är också välkommen att kontakta personalhandläggare Sara Clapham på telefon 08-405 34 79. Fackliga kontaktpersoner är Ewa Garcia för ST, Johan Strokirk för Saco och Erik Wilhelmsson för SEKO. Samtliga nås via växeln på 08-405 10 00.
Välkommen med din ansökan senast den 19 augusti 2014. Vi ser gärna att du ansöker via vårt rekryteringsverktyg.
Regeringskansliets uppdrag är att biträda regeringen i arbetet att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 600 personer, varav 600 utomlands. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och diarier samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35