OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enköpings kommun Kommunstyrelsekontoret, Kansliavdelningen söker Kommun-/ Utredningssekreterare Arbetsuppgifter: Svara för sekreterarskapet kring sammanträden med bl a beredning och verkställighet av ärenden, upprättande av kallelser, utskick, utdrag och förslag till beslut. Fortsatt vidareutveckling av kontorets administrativa rutiner och vårt nya system för ärendehantering. Besvarande av remisser - utredningsuppdrag. Biträda kontorets staber och avdelningar samt förtroendevalda med traditionell administrativ och annan service. Kvalifikationer: Högskoleutbildning med inriktning på offentlig förvaltning. Datakunskaper motsvarande ECDL. Flexibilitet, samarbetsvilja, servicekänsla, ordningssinne samt god förmåga att uttrycka sig väl i både tal och skrift är andra viktiga krav. Goda kunskaper om kommunal verksamhet, ärendehantering och utredningsmetodik är meriterande.