Kommun-/Utredningssekreterare

Arbetsbeskrivning

Enköpings kommun Kommunstyrelsekontoret, Kansliavdelningen söker Kommun-/ Utredningssekreterare Arbetsuppgifter: Svara för sekreterarskapet kring sammanträden med bl a beredning och verkställighet av ärenden, upprättande av kallelser, utskick, utdrag och förslag till beslut. Fortsatt vidareutveckling av kontorets administrativa rutiner och vårt nya system för ärendehantering. Besvarande av remisser - utredningsuppdrag. Biträda kontorets staber och avdelningar samt förtroendevalda med traditionell administrativ och annan service. Kvalifikationer: Högskoleutbildning med inriktning på offentlig förvaltning. Datakunskaper motsvarande ECDL. Flexibilitet, samarbetsvilja, servicekänsla, ordningssinne samt god förmåga att uttrycka sig väl i både tal och skrift är andra viktiga krav. Goda kunskaper om kommunal verksamhet, ärendehantering och utredningsmetodik är meriterande.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010